Cégvilág

Báránybőrbe bújt farkasok – új vírusok fenyegetik a felhasználókat

Agresszív adware-növekedés zajlott az idén a PandaLabs elemzése szerint. Az új vírusok gyakran vírusirtóknak álcázzák magukat, így jutnak a gépbe.

Meglehetősen agresszív adware-növekedésnek lehettünk tanúi az idén. A gépekre (illegálisan) beszivárgó reklámprogramok a második negyedévben még az összes megjelent malware 22,4%-át tették ki, a harmadik negyedévben ez az arány 31,05%-ra nőtt, ráadásul az összes fertőzés 37,49%-áért voltak felelősek – olvasható a PandaLabs elemzésében.

A probléma legújabb trendben, a hamis antivírus programok felfutásában keresendő. A digitális bűnözők is felfedezték az antivírus piaci szegmensét – ironikus módon ál-antivírus programokkal akarnak ide betörni. A módszer viszonylag egyszerű: a fertőzés során egy program települ a felhasználó gépére, amely nem valós veszélyekről jelenít meg a legkülönfélébb figyelmeztető üzeneteket. (Egyes variánsok még a Google Toolbart is befolyásolják, mégpedig oly módon, hogy a Google kezdőlapján jelenik meg a figyelmeztetés.)

Az "Antivirus Lab 2009" termék megvásárlására buzdító üzenetek célja természetesen kizárólag a pénzszerzés; a program installálása után "ártalmatlanítja" az amúgy nem is létező fenyegetést, hogy ezzel is hamis biztonságérzetbe ringassa a felhasználókat.

A spam egy új, speciális válfaja szaporodott el a harmadik a szakemberek megfigyelései szerint. Az ún. NDR-ek (Non Delivery Report, vagyis az e-mail küldés sikertelenségéről tudósító státuszjelző e-mail, "kézbesítetlenségi visszajelzés") tartalmukat tekintve nem tekinthetők spamnek, hiszen nem kéretlen reklámlevelek, az új helyzetben azonban az antivírus-cégek definíciói szerint mindenképpen azoknak tekinthetők.

A Panda Security teljes negyedévi jelentése letölthető innen.

security vírus malware irtó féreg panda
Kapcsolódó cikkek