Superbrand lett a Garmin
A navigációs készülékgyártó nemzetközi szinten már számos elismerést nyert, ezt a trendet igazolja, hogy Magyarországon is a legnagyobb és legsikeresebb márkák sorába kerülhetett - mondta Mihály Petra, a Garmin termékek magyarországi forgalmazója, a Navi-Gate Kft. marketingvezetője.
A független piackutató cég, a Canalys 2007-ben végzett felmérése alapján a Garmin a világ vezető márkája a műholdas navigációban.
Leányvállalatain keresztül a Garmin Ltd. navigációs, kommunikációs és informatikai készülékek és berendezések tervezésével, gyártásával, forgalmazásával és értékesítésével foglalkozik, amelyek túlnyomó részben a GPS-technológiát alkalmazzák.
Az elmúlt évben a cég 12 millió terméket adott el és árbevétele 79 százalékos növekedéssel elérte a 3,18 milliárd dollárt. Miután a navigációs készülékek piaca világszerte folyamatosan bővül, az idei első negyedévben a Garmin 664 millió dolláros árbevétele 35 százalékkal haladta meg a bázist.
Ebből az autóban használható zsebkészülékek forgalma 452 millió dollárt tett ki, a hajózási szegmensé 56 milliót, a repülős készülékek 85 millió dolláros bevételt hoztak, az Outdoor/Fitness szegmens árbevétele pedig 71 millió dolláros volt.


