Cégvilág

Zuhanás után marketinggel szárnyalna a Bernard Matthews

2008-ban a madárinfluenza és az élelmiszerbiztonsági kockázatok miatt 20 millió fonttal zuhant a Bernard Matthews márkák értéke. Jövőre újmarketing kampánnyal jelentkezik a cégcsoport.

A Norfolki központú baromfi feldolgozó vállalat az elmúlt évben 38 helyezet eset vissza a brit élelmiszergyártók ranglistáján, amelyen jelenleg a 98. helyet foglalja el. A rossz eredmények anyagiakra fordítva 20 millió fontos veszteséget jelentenek.

"Nem csoda, hogy a madárinfluenza és a hússal kapcsolatos egészségügyi kockázatok miatt zuhant a Bernard Matthews értéke" – fejtette ki a BBC-nek az Intangible Business nevű független elemző munkatársa. A céggel kapcsolatos negatív felhangok akkor jelentkezek először, amikor Jamie Oliver nyilvánosan elítélte a Matthews-t, amiért az alacsony tápértékű, zsíros pulykamedálokat gyárt.

A vállalat egy új, egészségesebb recepttel rukkolt elő, de 2007-ben a suffolki pulykafarmot megtámadta a H5N1 vírus. A madárinfluenza miatt több ezer állat pusztult el.

A cég most új marketing kampánnyal köszörülné ki a csorbát. A bejelentés szerint a reklámok címe "Büszke vagyok arra, hogy a Bernard Matthews-nál dolgozhatok"  és középpontjában a minőségi angol pulykahús és a cég hagyományai állnak majd.

madárinfluenza H5N1 matthews pulyka recept
Kapcsolódó cikkek