BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Ferihegyi repülőtér és a Malév is profitálhat

Heteken belül a Lufthansát hirdethetik ki győztesként az Austrian Airlines (AUA) állami részének pályázatán. Szakértők szerint a Ferihegyi repülőtér és talán a Malév is nyerhet azon, ha megvalósul az üzletileg logikusnak tűnő forgatókönyv, vagyis miután a Lufthansa teljesen birtokon belül kerül az osztrák légitársaságnál, érvényesíti a saját érdekeit. Márpedig ezek nem az AUA térségbeli jelenlétének erősítését – közvetve pedig nem a bécsi repülőtér jelentőségének növekedését – szolgálják.

A Lufthansa regionális vezetői a közelmúltban megerősítették: Európa középső körzeteiben főleg Münchenből szeretnék növelni a német légitársaság európai jelenlétét, illetve a bajor főváros repülőterét akarják felhasználni az Európán belüli, illetve a tengerentúli járatok átszállóhelyéül. Nem kizárt, hogy a milánói Malpensa repülőtér és nem Bécs lesz a másik fontos elosztó központ a cégnél.

Szollár Domokos, a Budapest Airport (BA) szóvivője elismerte, hogy a cégen belül alaposan tanulmányozzák a lehetséges fejleményeket, ugyanis két ponton is érintett a BA. Egyrészt az AUA stratégiájának módosulása, másrészt a közép-európai térségben eddig Ferihegynél jobban szereplő schwechati repülőtér jövője miatt gondolkodnak azon, mire lehet számítani. Szerinte valószínűtlen, hogy a Lufthansa a müncheni és a milánói alközpont mellett egy harmadikat is egyformán fejlesztene, s mivel erős az átfedés a két cég kelet-európai hálózata között, az sem valószínű, hogy az AUA ugyanannyi járatot tartana meg, mint az átvétel előtt.

Fontos szempont lehet a Malév tagsága a Oneworld légiszövetségben, s az, hogy a magyar társaság bázisa Ferihegyen van. A Oneworldnek csak Londonban van bázisa Európában, így Budapest jó ellenpólusa lehetne a müncheni vagy milánói Lufthansa-elosztóközpontnak. Ehhez egyrészt talpon kell maradnia a Malévnak mint a BA legnagyobb légitársasági bevételi forrásának, másrészt be kell fejezni a 65 milliárd forintos fejlesztéseket Ferihegyen.

A Malév sorsáról egyelőre ellentmondó hírek keringenek, a céget pilótasztrájk is fenyegetheti, ha nem sikerül tisztázni az elbocsátások menetrendjét. Az orosz háttér teljesen bizonytalan, az Abramovics-birodalom légitársaságai gyakorlatilag betagozódnak a létrehozandó új orosz állami légitársaságba. A BA hozzálátott a korszerűsítéshez és a bővítéshez. Megkezdte a munkálatokat Ferihegy északnyugati előterén, a 2-es terminál előtt, ahol nyolc repülőgép-állóhelyet alakítanak ki. Az új állóhelyeket a tervek szerint 2009 márciusában adják át. MN

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.