Heteken belül a Lufthansát hirdethetik ki győztesként az Austrian Airlines (AUA) állami részének pályázatán. Szakértők szerint a Ferihegyi repülőtér és talán a Malév is nyerhet azon, ha megvalósul az üzletileg logikusnak tűnő forgatókönyv, vagyis miután a Lufthansa teljesen birtokon belül kerül az osztrák légitársaságnál, érvényesíti a saját érdekeit. Márpedig ezek nem az AUA térségbeli jelenlétének erősítését – közvetve pedig nem a bécsi repülőtér jelentőségének növekedését – szolgálják.
A Lufthansa regionális vezetői a közelmúltban megerősítették: Európa középső körzeteiben főleg Münchenből szeretnék növelni a német légitársaság európai jelenlétét, illetve a bajor főváros repülőterét akarják felhasználni az Európán belüli, illetve a tengerentúli járatok átszállóhelyéül. Nem kizárt, hogy a milánói Malpensa repülőtér és nem Bécs lesz a másik fontos elosztó központ a cégnél.
Szollár Domokos, a Budapest Airport (BA) szóvivője elismerte, hogy a cégen belül alaposan tanulmányozzák a lehetséges fejleményeket, ugyanis két ponton is érintett a BA. Egyrészt az AUA stratégiájának módosulása, másrészt a közép-európai térségben eddig Ferihegynél jobban szereplő schwechati repülőtér jövője miatt gondolkodnak azon, mire lehet számítani. Szerinte valószínűtlen, hogy a Lufthansa a müncheni és a milánói alközpont mellett egy harmadikat is egyformán fejlesztene, s mivel erős az átfedés a két cég kelet-európai hálózata között, az sem valószínű, hogy az AUA ugyanannyi járatot tartana meg, mint az átvétel előtt.
Fontos szempont lehet a Malév tagsága a Oneworld légiszövetségben, s az, hogy a magyar társaság bázisa Ferihegyen van. A Oneworldnek csak Londonban van bázisa Európában, így Budapest jó ellenpólusa lehetne a müncheni vagy milánói Lufthansa-elosztóközpontnak. Ehhez egyrészt talpon kell maradnia a Malévnak mint a BA legnagyobb légitársasági bevételi forrásának, másrészt be kell fejezni a 65 milliárd forintos fejlesztéseket Ferihegyen.
A Malév sorsáról egyelőre ellentmondó hírek keringenek, a céget pilótasztrájk is fenyegetheti, ha nem sikerül tisztázni az elbocsátások menetrendjét. Az orosz háttér teljesen bizonytalan, az Abramovics-birodalom légitársaságai gyakorlatilag betagozódnak a létrehozandó új orosz állami légitársaságba. A BA hozzálátott a korszerűsítéshez és a bővítéshez. Megkezdte a munkálatokat Ferihegy északnyugati előterén, a 2-es terminál előtt, ahol nyolc repülőgép-állóhelyet alakítanak ki. Az új állóhelyeket a tervek szerint 2009 márciusában adják át. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.