Sorrend. Tartja az első helyét a hazai ásványvízpiaci márkák között a magyar családi vállalkozásként működő Szentkirályi Ásványvíz (SZÁ) Kft. – mondta lapunknak Balogh Levente ügyvezető igazgató. Az ACNielsen adatai szerint szeptemberben a cég márkaterméke az értékbeni és mennyiségi eladások alapján is vezető szerepet töltött be a kiskereskedelemben, szemben az egy esztendővel korábbi második pozícióval. A vállalat a Theodorát gyártó Kékkúti Ásványvíz (KÁ) Zrt.-t előzte meg, míg a harmadik helyet továbbra is a Coca-Cola foglalja el a NaturAquával. (Cégszinten az SZÁ a második, a Theodorát és az Aquarelt forgalmazó KÁ összességében megelőzi a rangsorban.)
A Szentkirályi márka ma mennyiségben 10, értékben 15,2 százalékos részarányt birtokol az ásványvízpiacon. Bár az idei teljes belföldi kereslet
4-5 százalékkal csökkenhet a 880 milliós literes tavalyi eladásokhoz képest, az SZÁ részesedése 0,7–1,1 százalékkal nőhet. A cég az elmúlt évi 5 milliárd forintnál 16 százalékkal nagyobb, 5,8 milliárdos árbevételt tervezett 2008-ra, de a bővülés a piaci visszaesés miatt kisebb lehet a vártnál.
Elsősorban a termékminőségnek, a marketingaktivitásnak, a termékinnovációnak és a folyamatos fejlesztésnek tulajdonítható, hogy a vállalat a rosszabb piaci környezetben is erősíteni tudta pozícióit – állapította meg Balogh Levente. HL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.