A Szentkirályi vezet a hazai ásványvízpiacon
Sorrend. Tartja az első helyét a hazai ásványvízpiaci márkák között a magyar családi vállalkozásként működő Szentkirályi Ásványvíz (SZÁ) Kft. – mondta lapunknak Balogh Levente ügyvezető igazgató. Az ACNielsen adatai szerint szeptemberben a cég márkaterméke az értékbeni és mennyiségi eladások alapján is vezető szerepet töltött be a kiskereskedelemben, szemben az egy esztendővel korábbi második pozícióval. A vállalat a Theodorát gyártó Kékkúti Ásványvíz (KÁ) Zrt.-t előzte meg, míg a harmadik helyet továbbra is a Coca-Cola foglalja el a NaturAquával. (Cégszinten az SZÁ a második, a Theodorát és az Aquarelt forgalmazó KÁ összességében megelőzi a rangsorban.)
A Szentkirályi márka ma mennyiségben 10, értékben 15,2 százalékos részarányt birtokol az ásványvízpiacon. Bár az idei teljes belföldi kereslet
4-5 százalékkal csökkenhet a 880 milliós literes tavalyi eladásokhoz képest, az SZÁ részesedése 0,7–1,1 százalékkal nőhet. A cég az elmúlt évi 5 milliárd forintnál 16 százalékkal nagyobb, 5,8 milliárdos árbevételt tervezett 2008-ra, de a bővülés a piaci visszaesés miatt kisebb lehet a vártnál.
Elsősorban a termékminőségnek, a marketingaktivitásnak, a termékinnovációnak és a folyamatos fejlesztésnek tulajdonítható, hogy a vállalat a rosszabb piaci környezetben is erősíteni tudta pozícióit – állapította meg Balogh Levente. HL


