Bizakodnak az autóiparban: jön még fényes jövő
A vállalatvezetők abban egyetértenek, hogy a gazdasági válságból a gyárak megerősödve kerülhetnek ki. A BMW igazgatótanácsának tagja, Ian Robertson szerint nem kell a pillanatnyi helyzet miatt pánikba esni, fontosabb a jövőre koncentrálni.
A Fiatnál viszont 65 százalékos nyereségcsökkenést is el tudnak képzelni jövőre. A Hyundainál bizakodóbbak: a dél-koreai gyár csak 38 százalékos profitcsökkenést könyvelt el a harmadik negyedévre. A Mercedes vezetője, Dieter Zetsche pedig valóban fényes jövőt vázol: „Majdnem 120 év kellett, hogy nyolcszázmillió autó fusson az utakon a világban, de számos tanulmány szerint harminc év elég, hogy a számuk megduplázódjon. Ha ez igaz, a java csak most jön.”
Az iparág megerősödését segíti az olcsó olaj. A hordónkénti ár a 150 dollár körüli csúcsról 50-60 dollárig esik az év végéig, és jövőre nem várható árrobbanás. A három amerikai multi (GM, Ford, Chrysler) több milliárd dolláros állami segítséget is kap, hogy átvészeljék a következő, 5–20 százalékos forgalomcsökkenéssel járó éveket.


