Az Európai Bizottság e feltételekkel engedélyezte, hogy az osztrák RCA és a GySEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintért megvásárolhassa a MÁV Cargo Zrt-t. Az eladó MÁV Zrt. 2007. november 27-én hirdette ki a MÁV Cargo 100 százalékos részvénycsomagjára kiírt pályázat végeredményét, mely szerint a fenti konzorcium lett a győztes.

A részvény-adásvételi szerződést január 2-án írták alá. Eszerint az RCA megszerzi a MÁV Cargo 85,5 százalékát, a GYSEV Zrt. pedig a MÁV Cargo részvényeinek 9,5 százalékát. A fennmaradó 5 százalékot a MÁV Cargo dolgozóinak ajánlják fel részvényvásárlási program keretében. A tranzakciót 2008. január 15-én az ÖBB Holding AG jelentette be az osztrák és a magyar versenyhatóságnak.

Ezzel párhuzamosan folyt az Európai Bizottság előzetes vizsgálata is, melynek eredményeként február 22-én az EU versenypolitikai főigazgatósága levélben arról tájékoztatta az ÖBB Holding AG-t és a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH), hogy az érintett társaságok összesített árbevételének nagysága miatt a tranzakció jóváhagyása az Európai Bizottság hatáskörébe tartozik. Emiatt a felek a GVH-nál összefonódási kérelmüket haladéktalanul visszavonták, a pedig saját eljárását megszüntette.

Az Európai Bizottsághoz 2008. augusztus 25-én nyújtotta be a RCA a MÁV Cargo megvásárlására vonatkozó fúziós kérelmét. 2008. október 6-án és 7-én a Bizottság új információkhoz jutott a tranzakcióval kapcsolatban, melyek anyagi változást jelentettek a beadványban foglaltakhoz képest, így jelentős hatással lehettek a tranzakció megítélésére. (Azt, hogy egészen pontosan milyen információkról volt szó, a bizottság mindeddig nem hozta nyilvánosságra.) A változások vizsgálata illetve hatásuk értékelése érdekében a bizottság október 7-ét nyilvánította a vizsgálat új kezdő időpontjának, hiszen ekkor kapott meg minden releváns információt. A fúzióban érdekelt felek 2008. november elején kötelezettségvállalásokat közöltek a bizottsággal. A testület végül ezek figyelembevételével hozta meg feltételekhez kötött, de jóváhagyó döntését 2008. november 25-én.

Megállapította: a magyar MÁV Cargo és az osztrák RCA tevékenysége egyaránt a vasúti teherszállításra és a szállítmányozási szolgáltatásokra terjed ki. Ezért csak akkor engedélyezi a magyar társaság megvásárlását, ha a RCA kötelezettséget vállal a GySEV-hez (Raaberbahn) fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára. A Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az említett kötelezettségvállalások szerint módosított ügylet nem fogja jelentősen korlátozni a hatékony versenyt az Európai Gazdasági Térségben vagy annak bármely jelentős részén.