A légitársaság vezetősége szerint pénteken a pilóták negyven százaléka nem vette fel a munkát, legjelentősebb szakszerveztük, az SNLP szerint viszont nyolcvan százalékuk sztrájkol. Jocelyn Smykowski szakszervezeti vezető üdvözölte, hogy a megmozdulást a pilóták többsége támogatja. Az SNLP szerint a hétvégén még kevesebb járat fog közlekedni.
"Az Air France pénteken a nem sztrájkoló pilótákkal tudta biztosítani a félüzemet, de ez nem tarthat sokáig, mert a nem sztrájkolók készlete ki fog merülni" - fogalmazott a szakszervezet szóvivője. Az Air France előrejelzéseinek megfelelően óriási fennakadások vannak a párizsi repülőtereken.
Az utasok egy része arra panaszkodik, hogy járatát az utolsó pillanatban törölték, annak ellenére, hogy a légitársaság előző este 8 órakor közzétette másnapi menetrendjét. A pilóták egy része ugyanis nem jelentette be előre, hogy részt vesz-e a sztrájkban. Az Air France egyik szóvivője szerint viszont nincs fejetlenség, az utasokat időben értesítik a változásokról, egy részüket pedig a partner légitársaságok járataira irányítják át. Az Air France-KLM légitársaság belföldi és külföldi járatainak egy részét csütörtök éjfél és hétfő éjfél között törli, miután a nyugdíjkorhatáruk 60-ról 65 évre történő emelése miatt a francia pilóták négynapos sztrájkot hirdettek.
Az Air France Párizsból naponta átlagosan 760 járatot indít közepes távolságra, azaz Európába, és 73-at nagy távolságra, vagyis a tengerentúlra. A sztrájk a partner légitársaságokkal, így a Malévval indított közös járatokat is érinti. A francia légitársaság a Malévvel helymegosztásban naponta három járatot közlekedtet Budapestre, az utolsó másnap indul vissza Párizsba. A Budapest Airport kéri az utasokat, hogy indulás előtt a www.bud.hu honlapon tájékozódjanak a járatok indulásáról és érkezéséről. Az Air France-KLM a Franciaországon kívülről érdeklődőknek +33 1 57 02 10 55 ingyenes telefonszámon ad tájékoztatást.
A pilóták legfőbb szakszervezete, az SNPL az ellen a törvénymódosítás ellen tiltakozik, amelyet november 1-én fogadott el a nemzetgyűlés, és amellyel 2010. január 1-től a légi irányításban dolgozók jelenleg 60 éves nyugdíjkorhatára 65 évre emelkedik. A pilóták azt kérik a parlament felső házától, a szenátustól, amely a napokban vitatja meg a társadalombiztosítási költségvetés tervezetét, hogy vonja vissza a módosítást a törvény szövegéből.
A nyugdíjkorhatár emelése véleményük szerint komoly biztonsági problémákat okozhat, és súlyos hatással lehet a foglalkoztatottságra is. Jean-Cyril Spinetta, az Air France-KLM elnöke szerint a jelenlegi válságos helyzetben a pilótasztrájk "felesleges és veszélyes", s az a légitársaságnak 100 millió euróba fog kerülni. Arra emlékeztetett, hogy a hivatalos nyugdíjkorhatár továbbra is a 60 év marad. A 65 éves korban történő nyugdíjazás ezentúl önkéntes alapon, annak, aki szeretné, lehetővé válik, de nem lesz kötelező a pilóták számára. A kormány szerint a pilóták 15-20 százaléka szeretne 60. életéve betöltése után is dolgozni.
A pilóták a tervek szerint hétfő éjfélig sztrájkolnak, de a fennakadások várhatóan ennél tovább tartanak majd, ugyanis az úgynevezett kereskedelmi személyzet (földi kiszolgáló személyzet és a légikísérők) is kifogásolják, hogy a jelenleg 55 éves nyugdíjkorhatárukat a képviselők 65 évre kívánják emelni. Szakszervezeteik kilátásba helyezték, hogy jövő hét elején csatlakoznak a pilótasztrájkhoz, bár hivatalosan december 5. és 9. között hirdettek sztrájkot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.