Hosszú távon mindenkit érint a válság, készüljön fel!
Öt nagy csoportba sorolják ezeket a lehetséges problémákat, attól függően, hogy a vállalati élet mely területéhez kapcsolódnak.A cég vezetésével és irányításával összefüggő kockázatokkal elsősorban a meredek növekedési pályán lévő társaságok szembesülhetnek. Egy folyamatosan növekvő vállalat irányításakor újabb és újabb feladatkörök merülnek fel, amelyek betöltésére sokszor nem csupán a munka mennyisége, hanem az azokhoz szükséges speciális szakértelem igénye miatt sem vállalkozhat az alapító menedzsment.
Ha sikerül is kézben tartani az irányítást, a napi teendők sokasága mellett összekuszálódhat a vezetők felelősségi köreinek rendszere, és előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik a cég életében betöltött szerepek részletes és pontos szabályozása.
A kockázatok egy másik csoportja a stratégiaalkotáshoz kapcsolódik: a klasszikus problémák körébe sorolható az idegen devizában szerzett bevételek kezelésének vagy a termeléshez szükséges nyersanyagok biztosításának módja. Emellett manapság egyre nő a vállalatról kialakult kép megformálásának a szerepe, és nem csupán azért, mert a fogyasztók cég iránti szimpátiája annak termékeit és szolgáltatásait is népszerűbbé teheti.
A környezet-, fogyasztó- és jogvédelmi szervezetek ereje ugyanis megsokszorozódni látszik, a fokozott külső figyelem miatt pedig egy-egy vállalati hibáról széles rétegek értesülhetnek, és annak következményei is egyre ritkábban maradnak el. A pénzügyi tervezéssel kapcsolatos hiányosságokból származó esetleges károk sem lebecsülendők: jelentős mértékben akadályozhatja a céget, ha valamilyen stratégiai fontosságú projekt kivitelezését finanszírozási nehézségek miatt halasztják el.
Az előbb-utóbb felbukkanó problémák harmadik csoportja a cég operációs és infrastrukturális felépítésével hozható összefüggésbe. Kezdve attól, hogy tárgyi eszközökkel miként lehet optimálisan felszerelni a céget, kérdések merülhetnek fel a belső pénzügyi folyamatokkal, az informatikai háttér állapotával vagy a sales- és marketinggyakorlattal kapcsolatban is.
Az utolsó két csoportba sorolhatók a jogi környezetnek való megfeleléssel és a cégről külsősök számára elkészítendő jelentésekkel összefüggő kihívások. Nem feltétlenül egyértelmű ugyanis, mi az optimális viselkedésmód a folyamatosan változó és egyre részletesebben szabályozott jogi környezetben. A nem megfelelő minőségű, esetleg hibás vagy késve elkészített jelentések alapjaiban rengethetik meg a befektetői bizalmat az adott cég iránt.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható


