Cégvilág

Lapostévé 80 ezer forintért? Fekete Péntek, hihetetlen árakkal

Hálaadás után egy nappal, a "Fekete Pénteken" az amerikai áruházak őrült hajszát indítottak a vásárlókért. A korábban elképzelhetetlen mértékű árengedmények mára valósággá váltak, de még így sem lehetnek biztosak az üzletek, hogy pozitív lesz a karácsonyi szezon egyenlege.

Ha valaki a Macy’s-nél szeretne egy gyémánt fülbevalót vásárolni, most gond nélkül megteheti. A korábban 700 dollárra (141 ezer forint) beárazott ékszer ma 249 dollárért (50 ezer forint) kapható. Hasonló arányú árengedményt kap az is, aki egy Marc Jacobs táskát vásárol a Saks-nél. Ami korábban az ezer dolláros árat súrolta, most ennek negyedéért kapható – számol be a New York Times a karácsonyi akciódömpingről.

A kereskedők a legnagyobb akciókat mára időzítették, mivel a hálaadást követő "Fekete Pénteken" bonyolítják le a legtöbb vásárlást az egész karácsonyi szezonban, sőt az egész évben. Mostanra viszont a kereskedők egy része eljutott arra a pontra, hogy állandó tegye az elképesztő árengedményeket: "Minden nap Fekete Péntek" – hangzik például a T. J. Maxx jelmondata.

"Nincs okunk feltételezni, hogy a jelenség megszakad" – jelentette ki Dan de Grandpre, a Dealnews.com főszerkesztője, aki szerint csak most kezdődik igazán a leértékelések szezonja.

Versenybe szállt az egyébként is diszkont áruházként működő Wal-Mart, amely most 400 dolláros áron (81 ezer forint) kínál laposképernyős TV-ket. Mivel a kereskedők forgalmuk 25-40 százalékát bonyolítják le a ma kezdődő karácsonyi szezon alatt, valószínűsíthető, hogy a vevőkért folyó harc folytatódik.

Ugyanakkor az ünnepek ellenére sincs könnyű dolguk az áruházaknak – a novemberi eladási adatok azt mutatják: az fogyasztók eddig ellenálltak az akciók kísértésének. "Mindenki nagy nyomás alatt van, aki nem az élelmiszer szektorban működik" – összegezte a tanulságokat a MasterCard fogyasztási adatokat mérő elemző cégének alelnöke.

Macy's gyémánt Wal-Mart tévé
Kapcsolódó cikkek