Cégvilág

Nagyvillám

A körbe zárt villámot ábrázoló jelvényével valami egészen különlegeset hozott létre az Opel. Szépet, meghökkentőt. És ami még fontosabb: limuzint. Mert annak idején a Signum hiába volt egy remek autó, ebben a méretosztályban nem akceptálják a ferde hátú ötajtós modellt. Így az Insignia okkal pályázhat a máig emlékezetes Omega babérjaira. A 483 centis Insignia annál is inkább megérdemli a Nagyvillám nevet, mert 22 centiméterrel hosszabb a Vectránál. És ez a tekintélyt parancsoló hossz egyben meghatározza a vásárlók körét is. No meg a belső tér nagyságát, amely már-már vetekszik a pullmanokéval... Ennek ellenére sportos karakter kialakítása volt a tervezők célja, ezért az övvonalat igen magasra, míg a tető ívét alacsonyra és ívesre formálták.

Mindenesetre az Opel az Insigniával alapozza meg új formanyelvét, vele mutatják be először a következő években meghatározó szerepet játszó formaelemeket, stílusjegyeket. És ezek közül az egyik érdekesség a kupészerűen ívelt tető. Egyebek mellett ennek is köszönhető, hogy a különösen áramvonalas autó légellenállási együtthatója mindössze 0,27, ez persze a fogyasztásra és a szélzajszintre is jótékony hatással van.

Remek futóművével, új, ergonomikus üléseivel és megannyi tárolórekeszével az Opel csúcsmodellje kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi a hosszú utakat. Sőt, a futóművet tervező varázslók munkája révén az autó egyszerűen nem billeg, viszont úgy követi a kanyar ívét, mint a villamos. És mindez valami példátlan biztonságérzettel párosul. Mindemellett műszaki újítások bemutatására is felhasználja a típust a gyártó.

Az Opel Eye kamerarendszer figyeli és meg is jegyzi a közlekedési jelzéseket, ráadásul figyelmeztet, ha a vezető akaratán kívül elhagyja a sávot. A Hot Shot szélvédőmosó folyadékot fűtő berendezés pedig a téli autózást teszi problémamentesebbé. Továbbfejlődött az adaptív fényszóró is, amely jelentősen növeli a közlekedésbiztonságot.

A teljesen új vázszerkezetű Insignia a kezdetektől kapható lesz első- és összkerékmeghajtással is. Az összkerékhajtású modellekben a FlexRide futómű elektronikus és gépészeti megoldásokat ötvöző, adaptív stabilitási technikája segíti az autót, amely folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz. Ez a megoldás természetesen választható a fronthajtású modellekhez is.

A gyár által kínált hétféle motor mindegyike megfelel az Euro 5 előírásoknak, és hatsebességes manuális vagy automatikus váltóval rendelhetők. A négyféle benzines erőforrás legkisebbike négyhengeres, 115 lóerős, míg a legerősebb V6-os és 260 lovas. Mindhárom dízel új, az Insignia hajtására kifejlesztett közös nyomócsöves motor, kétliteres lökettérfogattal. Teljesítményük 110-től 160 lóerőig terjed, nyomatékuk 260–350 newtonméter között van. A későbbiekben a szenzációs fogyasztású és csekély szén-dioxid-kibocsátású Ecoflex motorral is megvásárolható lesz az Insignia.

opel insignia

H./sz./m.: 4830/1856/1498 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Nyomtáv (elöl): 1585 mm

Nyomtáv (hátul): 1587 mm

Alaktényező: 0,27 Cd

Csomagtér: 520 l

Alapár: 1.6, 115 LE: 5,555 millió Ft

Tengelytáv: 2737 mm

Nyomtáv (elöl): 1585 mm

Nyomtáv (hátul): 1587 mm

Alaktényező: 0,27 Cd

Csomagtér: 520 l

Alapár: 1.6, 115 LE: 5,555 millió Ft-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek