Cégvilág

Nem emelkedik az autók listaára, mégis lesz drágulás itthon

A múlt héten az egyik legtöbbet értékesítő autómárka nyolc kereskedője adta vissza a kereskedési jogot, és ezen a héten is már hasonló nagyságrendben voltak szerződésbontások több más márkánál.

Gablini Gábort, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnökét úgy tájékoztatták a lízingcégek, hogy fél éven belül 30 százalékkal csökkentik autókereskedő partnereik számát, ez azt jelenti, hogy a több mint ezer kereskedést működtető 650-670 vállalkozó közül várhatóan ugyanilyen arányban hagynak fel kényszerűségből az üzlettel.

Noha a Gémosz tegnapi sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy az autópiacon nem lesz listaáremelés (vagyis nem emelkednek a fogyasztói árak), Gablini Gábor azt is elmondta, hogy a bankok kiemelt kockázatúnak minősítik az autógyártást és a -kereskedést egyaránt. Ez drágább hiteleket jelent, emiatt drágul a kereskedőhálózat finanszírozása is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Bank autó Gablini Gémosz Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége
Kapcsolódó cikkek