A második helyről a tizedikre csúszott vissza Magyarország a Country Brand Index (CBI) legjobb ár-érték arányú üdülőhelyeket felsoroló 2008-as világranglistáján, ahol tavaly hazánkat Thaiföld előzte meg. A kategória győztese ismét az Indokínai-félsziget kedvelt üdülőhelye lett, Magyar-ország helyét India vette át.
A CBI világlistáit a FutureBrand és a Weber Shandwick marketingcég teszi közzé minden évben.
Az összesített ranglistát változatlanul Ausztrália vezeti, a tavaly hatodik helyen szereplő Kanada letaszította a képzeletbeli dobogó második fokáról az Egyesült Államokat, és a 2007-ben még érmes Nagy-Britannia a nyolcadik helyre csúszott vissza. A top tízbe Olaszország, Svájc, Új-Zéland, Japán és Franciaország fért még be.
A FutureBrand háromlépcsős kiválasztási rendszerben vizsgálta az országok globális versenyképességét, figyelembe vettek szakértői véleményeket, illetve releváns idegenforgalmi statisztikákat. Az abszolút győztes Ausztrália, s ezzel a kontinensnyi ország a legkedveltebb üdülőhely lett. A tanulmány vizsgálta az olimpiai játékok országimázsra gyakorolt hatását is. Nem véletlen ugyanis, hogy az idegenforgalmi szempontból a következő öt évben jelentős fejlődés elé néző országok rangsorát Kína vezeti. S többek között az olimpiának köszönheti töretlen népszerűségét Ausztrália is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.