Romlott a hazai üdülőhelyek ár-érték aránya
A második helyről a tizedikre csúszott vissza Magyarország a Country Brand Index (CBI) legjobb ár-érték arányú üdülőhelyeket felsoroló 2008-as világranglistáján, ahol tavaly hazánkat Thaiföld előzte meg. A kategória győztese ismét az Indokínai-félsziget kedvelt üdülőhelye lett, Magyar-ország helyét India vette át.
A CBI világlistáit a FutureBrand és a Weber Shandwick marketingcég teszi közzé minden évben.
Az összesített ranglistát változatlanul Ausztrália vezeti, a tavaly hatodik helyen szereplő Kanada letaszította a képzeletbeli dobogó második fokáról az Egyesült Államokat, és a 2007-ben még érmes Nagy-Britannia a nyolcadik helyre csúszott vissza. A top tízbe Olaszország, Svájc, Új-Zéland, Japán és Franciaország fért még be.
A FutureBrand háromlépcsős kiválasztási rendszerben vizsgálta az országok globális versenyképességét, figyelembe vettek szakértői véleményeket, illetve releváns idegenforgalmi statisztikákat. Az abszolút győztes Ausztrália, s ezzel a kontinensnyi ország a legkedveltebb üdülőhely lett. A tanulmány vizsgálta az olimpiai játékok országimázsra gyakorolt hatását is. Nem véletlen ugyanis, hogy az idegenforgalmi szempontból a következő öt évben jelentős fejlődés elé néző országok rangsorát Kína vezeti. S többek között az olimpiának köszönheti töretlen népszerűségét Ausztrália is. VG


