Az idén hetedik alkalommal készített kutatásból az is kiderül, hogy a nagyvállalatok 22 százaléka tartja fontosnak az egyediséget és az újdonságot, de továbbra is a hagyományos ajándékok dominálnak. Több mint három ezer céget vizsgált a piackutató. az idei eredmények egyébként hasonlítanak a megelőző évekéhez.
Hangsúly az interneten
Egyre fontosabbá válik a cégek kommunikációjában az internet. Mindenki e-mailben akarja megkeresni új partnerét, s nemcsak mert ez olcsóbb és gyorsabb, hanem az e-mailben elhelyezett linkekkel valóban könnyen be lehet mutatni a termékválasztékot, akár egy internetes áruházat is - mondta el Szentirmay László. Az ügyvezető felhívta azonban arra a figyelmet, hogy sokan figyelmen kívül hagyják a szigorú jogi szabályozást, amely tiltja az előzetes engedély nélkül küldött ajánlatot. A notórius spamelőket korábban csak az ombudsmani hivatal rosszalló fejcsóválása kísérte, két éve azonban a Nemzeti Hírközlési Hatóság egyre határozottabban, akár 50-500 ezer forintos büntetéssel szankcionálja - tette hozzá.Ha nem is a pénzügyi-gazdasági válság hatására, de az idén a magyarországi cégek kevesebbet költenének partnereik év végi megajándékozására, mint korábban. Legalábbis ez derül ki a Promo Direkt Piackutató idei felméréséből. Ugyanis stagnál az erre a célra 100 ezer forint alatt költők aránya (31 százalék), s miközben 44-ről 53 százalékra nőtt a 100-500 ezer között erre áldozóké, kevesebb mint a felére, 5,6 százalékra csökkent tavalyhoz képest a több mint félmillió forintot kiadóké. Igaz - mondta el Szentirmay László ügyvezető - ezzel párhuzamosan nőtt a karácsonyi ajándékozáson kívül máskor (is) rendelők aránya. Míg tavaly a cégek 23, most már 35 százaléka tervezi megajándékozni partnerét az év más részeiben.
A cégek nem túlságosan innovatívak, már ami az általuk ajándékozásra szánt cikkeket illeti - derült ki a felméréséből. Továbbra is meghatározó ugyanis a hagyományos ajándékok skálája: a tavalyi beszerzésekben domináltak az irodaszerek, az írószerek, a nyomtatványok, a naptárak és a CD-k, illetve nagy volt az italok, borok aránya is . A további termékek - mint az édességek, a divatcikkek, a trikók, a sapkák, a sporteszközök - már csak pár százalékot tettek ki, s még ennél is kisebb arányban (3 százalék) kerestek egyéni, exkluzív ajándékokat. Igaz, a deklaráció szintjén ez nem így van, hiszen a választ adó cégek 18 százaléka állította, hogy az ajándéktárgyak kiválasztásánál az egyediség, illetve 4 százaléka az újdonságot keresi. Döntő szempont számukra az emblémázhatóság, a minőség, a praktikusság és az ár.
Az országos felmérés arra is kitért, hogy szívesen fogadnak-e a cégek konkrét ajánlatokat. A megkérdezettek harmada, s a tavaly, illetve előtte valóban rendelőknek azonban már a 75 százaléka válaszolt erre a kérdésre igennel. Nagyon felértékelődött az elektronikus út: ugyanis azok közül, akik szívesen veszik az ajánlatokat, 92 százalék ezt e-mailben várná. Az ajánlatot elutasítók közül a legtöbben azt mondták, hogy már „állandó kapcsolatuk van”, „kaptak már elég katalógust”, vagy éppen „saját termékeiket ajándékozzák”, illetve sokan a külföldi anyacégtől szerzik be a reklámajándékot.
A Promo Direkt által az idén meginterjúvolt, háromezernél is több cég a félmilliárd forint éves árbevételnél nagyobb vállalkozás negyedét teszik ki, vagyis jól jellemzik a nagyvállalati szegmenst - mutatott rá Szentrimay László.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.