Ez azt jelentené, hogy 2009-ben körülbelül 140 ezer új személygépkocsi találhat gazdára, míg az elmúlt évet 176 978 darab eladásával zárták az MGE tagvállalatai, ez 5,8 százalékos csökkenést jelentett.
Az idei első tíz hónapban 6 százalékkal kevesebb, összesen 138 197 új személyautó kelt el, de az MGE adatai alapján az október már 15,8 százalékos forgalomszűkülést mutatott, és lapunk értesülései szerint azóta cseppet sem javult a helyzet. Az idei csökkenés szinte kizárólag a kiskocsik kategóriáját sújtotta: ezekből szinte pontosan 9 ezerrel kevesebbet vettek, mint egy évvel korábban.
Ideje szembenézni a realitásokkal – jelentette ki Erdélyi Péter, a szövetség társelnöke, rámutatva, a gazdaságilag sokkal erősebb Csehországban mindig 170 ezer körüli volt az új autók piaca, míg nálunk a 120 havi futamidőre adott hitelek révén évekig több mint 200 ezer kocsi kelt el.
Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy az erre a mennyiségre létrehozott márkakereskedői hálózat ekkora forgalomesés miatt munka és bevétel nélkül marad. Ami a százmilliós hitelekkel korszerű kereskedéseket felépített vállalkozások várható csődjét illeti, Győző Gábor szerint az nem is meglepő a mára kialakult pénzügyi helyzetben.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható