BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint háromszáz hazai védjegyes élelmiszertermék

Az agrártárca tíz éve indította útjára a Kiváló magyar élelmiszer (KMÉ) védjegyprogramot, amelyet az Agrármarketing Centrum (AMC) működtet. A védjegy elnyerésére önkéntes alapon pályázhatnak a gyártók és a termelők. Pályázni olyan Magyarországon forgalomba hozott termékekkel lehet, amelyek legalább egy minőségi tulajdonságukban kiemelkednek a többi hasonló, itthon előállított áru közül, s az EU-ban forgalmazott kiváló minősítésű áruféleségekkel is öszszemérhetők. A védjegy elnyerésének a feltétele, hogy a felhasznált alapanyagok, összetevők és a végtermékek egy vagy több jellemzőjükben túlteljesítsék a hatályos kritériumokat.

Az AMC a közösségi agrármarketingre fordítható idei keretből 170 millió forintot költött a KMÉ védjegy népszerűsítésére. Ebből 60 milliót fogyasztói kampányra, 50 milliót a Sparral lebonyolított akcióra fordított. A fennmaradó összeget a védjegy működtetésére (zsűrizésére, ellenőrzésére) és rendezvényfinanszírozásra fordították.

Ma hetven gyártó több mint háromszáz terméke viseli a KMÉ védjegyet. A tanúsítványokat évek óta az IFE Foodapest kiállításon adja át az agrárminiszter. Az idei rendezvényen negyvenöt áru kapja meg a védjegyet. A kiállításon az AMC standján harminc KMÉ terméket mutatnak be a gyártók. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.