Tony Sapienza pénteken elmondta, hogy a GM 250 ezer gépjárművel csökkenti jövő első negyedévi termelési tervét; ebbe beletartozik a múlt héten bejelentett 60 ezer darabos csökkentés is. A három vezető amerikai autógyár közé tartozó GM az év ezen időszakában eddig rendszerint 750 ezer személygépkocsit és teherautót gyártott.
A gyár egy másik szóvivője, Chris Lee közölte, hogy a GM 2009 első negyedében ideiglenesen leállít kanadai, egyesült államokbeli és mexikói üzemei közül húszat; számos üzem tevékenysége egész januárban szünetel majd. A három detroiti székhelyű amerikai autógyár közül közvetlen csőd fenyegeti a General Motorst és a Chryslert, míg a Ford pénzügyi helyzete kedvezőbb.
Az autók iránti kereslet az Egyesült Államokban és a világ más országaiban is drámaian esett a gazdasági recesszió és a hitelszűke hatására. A GM és a Chrysler állami mentőövben reménykedik és jelezte, hogy szövetségi segítség nélkül heteken belül fizetésképtelenné válhat. Csütörtökön zátonyra futottak az autógyárak megsegítését célzó pénzügyi csomagról a washingtoni törvényhozás felsőházában folytatott egyeztetések, de a Fehér Ház késznek mutatkozik arra, hogy segítséget nyújtson a csődközeli állapotba jutott detroiti autógyáraknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.