Más módon hangsúlyozza az egyediségét a Volvo XC90-es Magyarországon, októberben bemutatott kisöccse, az XC60-as. A hatvanas azzal kérkedik, hogy a legbiztonságosabb modell a márka történetében, pedig a szépségére is büszke lehetne. Mert hiszen szép az XC60-as, és manapság, amikor egyre kisebb parkolóhelyekre kell beférni, az sem mellékes, hogy 21 centivel rövidebb és 18-cal alacsonyabb, mint az XC90-es. Ez a kocsi ugyanis egy városra tervezett szabadidő-autó. A kődzsungelbe tervezettség abban is megnyilvánul, hogy ez a világon az első olyan gépkocsi, amelyben az alapfelszereltség része a City Safety koccanásgátló rendszer. A Volvo saját fejlesztésű megoldásának segítségével elkerülhetők a városi forgalomban és a dugókban gyakran előforduló kis sebességű ráfutásos balesetek, mégpedig úgy, hogy ha az előttünk haladó jármű hirtelen lefékez, és a rendszer úgy érzékeli, baleset történhet, megnöveli a nyomást a fékrendszerben. Ha a vezető nem reagál, az autó automatikusan fékezni kezd, s amennyiben a két jármű közötti relatív sebességkülönbség 16 km/h alatt van, akkor a City Safety segítségével elkerülhető az ütközés.