Milliárdok forognak évente az orvosi turisztikai piacon. Magyarország részesedése a globális méretekhez képest elenyésző, ám hazánk tekintélyét növeli, hogy Európában a medicalturisták egyik legkedveltebb célpontja. A legtöbben plasztikai sebészeti és fogászati kezeléseket keresnek, de a szükséges, viszont nem sürgős beavatkozások iránt is nő az érdeklődés.
Évente több százezer vendég látogat Magyarországra csak azért, hogy üdülését fogászati szolgáltatással kösse össze. A hagyományos küldő piac Németország és Ausztria, de egyre többen érkeznek Nagy-Britanniából, s kezdik felfedezni országunkat a franciák és a spanyolok is – állítja Gerle János, a Magyar Orvosi Kamara Fogorvosi Tagozatának alelnöke. Számítások szerint hazánkban jóval olcsóbb – felébe, harmadába kerül – a fogászat, mint az említett országokban. Ugyanakkor jól képzett orvosok és felszerelt rendelők várják a külföldieket. Az Európai Bizottság megbízásából a közelmúltban készült, kilenc országban elvégzett vizsgálat szerint Angliában a legdrágább, Magyarországon viszont messze a legolcsóbb a fogászati kezelés az unióban. A londoni székhelyű, fogturizmusra létrejött utazási iroda, a Hungarian Dental Travel Ltd. például éppen ezt az előnyt kívánja kiaknázni. Az orvosi turizmus egyéb területére is számos utazási iroda alapoz, de a hazai szolgáltatásokat kínáló honlapok száma szintén megtöbbszöröződött az elmúlt években.
A másik leginkább keresett orvosi szolgáltatás a plasztikai sebészet. A szakértők szerint Nagy-Britanniában egy ráncfelvarrással járó arc- és nyakplasztika ötezer fontra is rúghat, míg Magyarországon mindezt utazással, szállással együtt akár kétezer fontból is megúszhatják a páciensek.
Az Aestethica Orvosi Központ Kft. plasztikai sebészeti központjában csaknem ezer páciens fordul meg évente, hozzávetőleg 5 százalékuk külföldi – tájékoztatta lapunkat a vállalat tanácsadója, Gál Gabriella. Ezt az arányt – a lehetőségek kiaknázása érdekében – a közeljövőben 15 százalékra szeretnék növelni. A budapesti központot elsősorban angol, ír, olasz turisták keresik fel, de nagy potenciált jelentenek a német vendégek is. Hozzátette: a legnépszerűbb kezelés a mellplasztika, de a nyugat-európai turisták előszeretettel kombinálnak több kezelést.
Magyarországon az elmúlt években robbanásszerűen megnövekedett a fürdők, a wellness-szállodák száma, ám a szakemberek szerint a piac stagnál, tehát új területek felé kell nyitniuk azoknak a szolgáltatóknak, amelyek továbbra is bővülő forgalmat szeretnének. Előrejelzések szerint 2010-re kétmillió német állampolgár utazásának fő célja az egészségmegőrzés lesz, így várhatóan a gyógyászati idegenforgalom a turizmus egyik legsikeresebb területévé válik. Az egy sémára épülő fürdők helyett a hazai uniós egészségturisztikai pályázatok is az orvosi részvételre vagy prevencióra épülő beruházásokat támogatják, hiszen a hazai vizek gyógyító hatása tudományosan bizonyított (szemben például Ausztriával, ahol a meleg vizeket egyéb tulajdonságuk híján az élményszolgáltatásokkal kombinálják).
A svájci Julius Baer bankház megállapítása szerint már most 400 milliárd dollár fordul meg a globális wellnessgyógyászati piacon. Az erre alapozó turizmus valamelyest kevesebb, mégis releváns forgalmat bonyolít le. A McKinsey & Company felmérése szerint 2012-re 100 milliárdra emelkedhet a medicalturizmusból származó bevétel. Az eddig piacvezető Európa helyett azonban új szereplőként Ázsia és Dél-Amerika klinikái viszik el a legtöbb pácienst. A legtöbb medicalvendéget India és Malajzia vonzza. Ez utóbbiban a turisták harmada valamilyen sebészi beavatkozásra érkezik, a plasztikai műtét 65 százalékkal kerül kevesebbe, mint Szingapúrban. Indiába pedig több mint félmillióan érkeznek elsősorban kardiológiai és ortopédiai műtétekre.
Nem véletlen, hogy több latin-amerikai ország próbál az amerikai közönségre alapozni, hiszen az USA egészségbiztosítási rendszere tisztán piaci alapú, így akinek nincs biztosítása, annak komoly összegeket kell fizetnie egy-egy ellátásért.
A McKinsey elemzése szerint az Államokból minden évben 500-700 ezer medicalt turista indul útnak, akik összesen 20 milliárd dollárt spórolnak meg.
Nem véletlen, hogy több latin-amerikai ország próbál az amerikai közönségre alapozni, hiszen az USA egészségbiztosítási rendszere tisztán piaci alapú, így akinek nincs biztosítása, annak komoly összegeket kell fizetnie egy-egy ellátásért.
A McKinsey elemzése szerint az Államokból minden évben 500-700 ezer medicalt turista indul útnak, akik összesen 20 milliárd dollárt spórolnak meg.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.