John Raterink egy alkatrészgyártó céget vezet a michigani Grand Rapids-ban, elsősorban autógyárak vásárolják meg termékeit. Nem támogatja a detroiti óriások megsegítését, annak ellenére, hogy megélhetését is fenyegetheti, ha ez történik – írja a New York Times.
Ratinger szerint bár a GM korábban már bezárt néhány gyárat a keresletcsökkenés miatt, a vezető szinteken a pazarlás nem változott. "Hat számjegy bónuszokat kaptak, nehéz sajnálni őket" – fogalmazott a cégvezető.
Raterink úgy véli: korábban is tömegesen szűntek meg az övéhez hasonló kis cégek, mert az autógyártók lecserélték beszerzési forrásaikat. A vállalkozó azt is felrója, hogy hat év alatt nem emelkedett a munkások bérei és a biztosításuk pedig veszített értékéből.
Egyelőre nem készült hivatalos felmérés arról, milyen arányban támogatják az autógyárak állami támogatását a szinte teljes mértékben tőlük függő michigani lakosok. A helyi eseményeket figyelemmel követő Inside Michigan Politics szerkesztője szerint Raterink nincs egyedül. Mint mondta: "sokan forgatják a szemüket" az ötlet hallatán, bár nyilvánosan nem szívesen vállalják, hogy nem támogatják a hitelezést.
A lap az elmúlt két hétben Michiganben készítetett interjúi hasonló képet mutatnak: a helyiek jelentős része hagyná, hogy az állam gazdasága összeomoljon, magával rántva a nekik munkát cégeket is. A kifogások között szerepel, hogy a kisebb vállalatok semmilyen támogatást nem kapnak, és hogy a három óriásnak már korábban takarékossági intézkedéseket kellett volna tennie.
A 2007-es költségvetési megszorítások miatt a lakosoknak magasabb adókat kell fizetniük. A megkérdezettek egy része úgy véli: érdemesebb állami segítség nélkül tovább harcolni, mint évekig nyögni a hitelezésből adódó súlyosabb adóterheket.