Számít még a legkisebb? Felemás Tesco eredmények
Az Egyesült Államokban a Tesco a november 22-én záruló negyedévben két százalékos növekedést könyvelt el, szemben az előző időszak 4 százalékos eredményével. A cég növekedése a kilencvenes évek óta nem volt ilyen alacsony az Egyesült Királyságban sem.
A vállalat elsősorban új diszkont márkáinak bevezetésével indokolja a lassulást, hozzátéve, hogy a döntés egyúttal 300 ezer új vásárlót is jelentett számukra. A globális eredmények pozitívak: a Tesco eladásai világszerte 11.7 százalékkal növekedtek – tudósít a BBC.
A veszteségek elsősorban a tartós fogyasztási cikkek szektorában jelentkeztek, A Times cikke szerint a hazai piacon a Tesco jelentős veszteséget szenvedett riválisaitól: 22 millió fontnyi költés vándorolt át tizenkét hét alatt az Asdához, 10 millió font az Aldihoz és ugyanennyi a Morrisons-hoz.
A cég helyi illetékese szerint a jövőben újabb árcsökkentésekkel próbálják visszacsalogatni a vásárlókat a szigetországban.
Az amerikai piaccal kapcsolatban jó döntésnek bizonyult, hogy egyelőre nem gyorsították fel a Tesco Fesh & Easy üzletláncának kiépítését. Ázsiában azonban nem panaszkodhat a cég, ami a Homever akvizíciójának is köszönhetően 29.4 százalékos növekedést ért el a kedvezőtlen árfolyamok ellenére is.


