Cégvilág

Tipikus "netpolgár": 40 alatti budapesti férfi

A legfrissebb kutatási adatok szerint az interneten legalább alkalmanként vásárlók száma ma már meghaladja a bűvös egymilliót.

Az NRC Piackutató által készített E-Commerce Trend Report 2008 adatai szerint 1,8 millió magyar felnőtt próbálta már ki az online vásárlást, a trendeket figyelve pedig megállapítható, hogy négy év alatt megnégyszereződött azoknak a száma, akik életükben legalább egyszer vásároltak valamit a világhálón.

Három internetezőből kettő rendelt már valamit online módon, azok viszont, akik kisebb-nagyobb rendszerességgel, de folyamatosan vásárolnak az interneten, még a netpolgárok körében is kisebbségben vannak: az internetező felnőttek 41 százaléka él legalább alkalmanként ezzel a lehetőséggel, ami 1,1 millió online vásárlót jelent.
 
Ha az online vásárlást az egyes demográfiai jellemzők függvényében vizsgáljuk, kissé leegyszerűsítve megállapíthatjuk, hogy a tipikus online vásárló: 40 év alatti budapesti férfi. Valóban, a férfiak – amellett, hogy eleve nagyobb arányban interneteznek, mint a nők – affinisabbak az online vásárlás iránt: 44 százalékuk vásárolt így az elmúlt egy évben, míg az internetező nők körében ez az arány csak 38 százalék.

A hazai e-kereskedelem slágerterméke a könyv: a netpolgárok 15 százaléka – több mint 400 ezer ember – rendelt könyvet valamelyik internetes boltból. Melegételt 13 százalék szállíttatott házhoz online rendelést leadva, biztosítást pedig 12 százalékuk kötött a világhálón keresztül.

Ha azonban az egyes termékfajták online vásárlására fordított összeget nézzük, a könyv már csak a toplista ötödik helyét foglalja el. Ezen a listán az üdülés, szállás áll az élen – amit a netezők 9 százaléka rendelt online módon, átlagosan 95 ezer forint értékben – megelőzve a hardvert, valamint a biztosítási szolgáltatásokat.
 
A repülőjegy itt még leszorult a dobogóról, azt a listát viszont vezeti, amely az alapján rangsorolja az egyes termékeket, szolgáltatásokat, hogy az azokat vásárló internetezők hány százaléka használta a beszerzéshez az online csatornát.

Az internetezők természetesen ruhaneműre és élelmiszerre költenek a legtöbbet, ám e két termék részesedése az e-kereskedelem teljes hazai forgalmából ennek ellenére csekély.

üdülés böngész élelmiszer internet könyv szállás
Kapcsolódó cikkek