Miután a Bosch óriási létszámleépítéseket jelentett be, a Világgazdaság megkereste a cég magyarországi leányvállalatát, hogy vajon hasonló lépések várhatók-e itthon is, vagy épp ellenkezőleg: a cég követi a többi, hazánkban működő autóipari óriást, és további beruházásokkal vetné meg a lábát Közép-Európában.
A vállalat a Világgazdaság kérdéseire válaszolva leszögezte:
A Bosch csoport célja Magyarországon is az, hogy megvédje a munkahelyek biztonságát, de a lehetőségeket a piaci kereslet és a környező gazdasági környezet határozza meg.
Azt is jelezték, hogy a Bosch folytatja a megkezdett portfólió- és szerkezeti átalakításokat, és folyamatosan vizsgálják, hogy a cégcsoport üzletágai összehangoltan működjenek világszerte.
Ahogyan arról korábban is írtunk, a vállalat 2030 végéig további 13 ezer munkahely megszüntetését tervezi, főként a mobilitási üzletág németországi telephelyein. Magyarországon ezzel szemben elsősorban a stabilitásra törekszenek, és a hazai munkaerő megtartása kiemelt cél, ám a bővítés a piaci feltételekhez kötött.
Mindebből arra lehet következtetni, hogy a legrosszabb forgatókönyv is benne van a pakliban, de alapvetően a Bosch célkitűzése, hogy itthon elkerülje a leépítéseket. Azt már egyértelművé tették, hogy a hazai cégcsoport nem tervez növekedést a közeljövőben. Tehát arra nem érdemes számítani, hogy az esetlegesen Németországban megkurtított tevékenységek Magyarországra települhetnek, mint ahogy egyébként arra már volt példa.
A német autóipari problémákkal azonban a Bosch sajnos nincsen egyedül: a szektor kulcsszereplője, a Volkswagen a héten gyakorlatilag összeomlott a visszaeső eladások miatt, több gyárában is leállt a termelés, és történelmi leépítéseket tervezhetnek, csak azért, hogy ne menjenek csődbe.
Miközben Németországban a gyártók küzdenek a túlélésért, addig Magyarországot némi túlzással szinte elmossa a beruházási hullám, amely leglátványosabban az autóiparban tapasztalható. Ennek ékköve a pénteken átadott debreceni BMW-gyár, amely már önmagában a globális élvonalba katapultálná a hazai járműgyártást, ám ez csak egy az óriásprojektek közül:
Ezek a beruházások azt támasztják alá – és ez a Boschnak is üzenet lehet –, hogy megéri Magyarországot választani, a hazai autógyártás kiemelkedő lendülettel növekszik Európa tradicionális iparközpontjaihoz képest. Jelenleg a Bosch inkább óvatos, de talán az is megállapítható, hogy a magyarországi dolgozóknak egyelőre nem kell attól tartaniuk, hogy őket is eléri a német autóipari összeomlással járó leépítési hullám.
Újabb gigantikus létszámcsökkentést tervez a világ legnagyobb, Magyarországon is jelen lévő autóipari beszállítója
A világ legnagyobb autóipari beszállítója további elbocsátásokkal tervezi csökkenteni a költségeket. Várhatóan öt számjegyű lesz a megszűnő munkahelyek száma – a már bejelentett kilencezren felül. A Magyarországon is erős érdekeltségekkel rendelkező Bosch 2,5 milliárd eurós megtakarításra kényszerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.