4-es metró-abszurd: Nehogy túl gyors legyen a fúrópajzs!
A Bamco a héten ismét elindította a 4-es metró fúrópajzsát - az északi alig kétszáz, a déli száz méterre sincs a megállótól -, amely a Gellért téri állomás peronalagútjáig fog fúrni, aztán ismét leáll. A pihenő alatt kell megépíteni a Gellért téri állomás és a peronalagút belső falazatát, hogy az vízzáró legyen, és megóvja az építkezés miatt megsüllyedt Műegyetem kémiai tanszékének épületét.
A jelenlegi kalkulációk szerint mindezzel februárra végeznek, a szokásos karbantartás után március közepétől áprilisig fúrhatja tovább az alagutat az északi pajzs a Duna alatt. A déli szerkezet április elején indul, és május elején érhet át Pestre.
A szomszédos pesti állomáson, a Fővám térnél a hatóság már korábban engedélyezte a folyó alá benyúló peronalagutak megépítését bányászati módszerrel - erről hónapokig egyeztetett a kivitelező és a beruházó -, az állomás egészére vonatkozó tervek jóváhagyására azonban még várni kell. A szakemberek arra számítanak, hogy a Fővám tér március-áprilisra lesz olyan állapotban, hogy fogadni tudja a fúrópajzsokat.
A BKV-nak és az alagutat fúró konzorciumnak sem mindegy, hogy a szerkezet mikor és meddig jut el. Ha ugyanis a fúrópajzs előbb érne a Fővám térhez, mintsem az fogadni tudná a szerkezeteket, azokat átmenetileg ismét le kellene állítani, erre az időre pedig több százmillió forintot is követelhet a Bamco, álláspénz címén.
Ezzel kapcsolatban a DBR Metró Projekt Igazgatóság a Népszabadságot úgy tájékoztatta: számos okból fordulhat elő kényszerpihenő, amit az alagútépítés vagy a Fővám tér csúszása is okozhat, ezért ezek nem jósolhatók meg előre.


