Alitalia: mégis az Air France-KLM párosé a 25 százalékos részesedés
A megállapodást legkésőbb január 12-ig kellett aláírni, mert az új Alitalia hivatalosan január 13-án startol. A Lufthansa végül nem tett egyértelmű ajánlatot, bár hivatalosan nem jelentette be, hogy kilépne a versenyből. A német légitársaság korábban is csak együttműködést szeretett volna, anyagilag nem akarta magát elkötelezni. Egy hete még azt közölte: tesz egy utolsó kísérletet, hogy megvívjon az Air France-KLM-mel az Alitalia stratégiai partnerségéért.
Az olasz Milano e Finanza üzleti lap korábbi beszámolója szerint az Air France-KLM páros 25 százalékos részesedést szerez 310 millió euróért az átalakult olasz légitársaságban. Most konkrét árat nem közöltek. Bár a tárgyalások hivatalosan már január elején lezárultak, egyes politikai erők, köztük a milánói városvezetés még mindig remélték, hogy a Lufthansa lehet a stratégiai partner, mert a német légitársaság több csomópontos repülési rendszerét alkalmasabbnak ítélték az Alitalia számára. Előzőleg hosszas tárgyalások után a CAI olasz befektetőcsoport szerezte meg a kormány jóváhagyásával a csődbe jutott Alitalia légitársaságot, valamivel több mint egymilliárd euróért.
A CAI az Alitalia életképes részlegeit összevonja az olasz Air One légitársasággal. A "régi" Alitalia 12 500 dolgozóját vették át, és mintegy 3250 munkahelyet szűntettek meg. Az elbocsátandó dolgozóknak a Berlusconi vezette kormány hét éven át tartó szociális támogatást ígér. Az új Alitalia mintegy 600 napi járattal kezdi meg működését.


