Cégvilág

Karácsony utáni akciókkal aratott a Tesco

A január tizedikével végződő hét hetes időszakban a Tesco brit áruházaiban 2,5 százalékkal emelkedtek az eladások. A cég akciókkal igyekezett megtartani a vásárlókat, akik ezek hiányában diszkont üzletekhez pártoltak volna.

A Tesco brit hálózatának eladásai – az üzemanyagot leszámítva – 2,5 százalékkal emelkedtek a január 10-én végződő periódusban – tudósít a BBC. A csoport teljes növekedése a kontinensen található fiókoknak köszönhetően az elmúlt hét hétben 11,6 százalékot tett ki.

A látszólag kedvező eredményt beárnyékolja az adat, miszerint az áruházlánc növekedése a karácsonyi periódusban a kilencvenes évek óta nem volt ilyen gyenge. Ráadásul riválisa, a Sainsbury a múlt héten közölte, hogy történetének legjobb ünnepi időszakát zárja le, 4,5 növekedést elkönyvelve.

A tizenhárom országban jelen lévő Tesco saját bevallása szerint a gazdasági válság miatt egyre nagyobb kihívást jelentő piac ellenében érte el a növekedést. A cég a jelek szerint külföldön jobban teljesít, mint Nagy-Britanniában: Ázsiában a növekedés 43 százalékra, Európában 23,4 százalékra emelkedett.

diszkont növekedés Sainsbury Tesco
Kapcsolódó cikkek