Cégvilág

Lapos tévék: idén folytatódik az áresés

Az idén várhatóan először csökken világméretekben a lapos tévéket gyártók bevétele a készüléktípus 2000. évi bevezetése óta.

 Az amerikai DisplaySearch piackutató becslései szerint a tavalyihoz képest 16 százalékkal kevesebb, globálisan összesen 64 milliárd dollár forgalmon osztozhatnak a gyártó cégek.

A visszaesés vélhetően azért lesz, mert folytatódik az árak lemorzsolódása, másrészt gyengül a kereslet: az LCD-tévék piacán 7, a plazmáknál 6 százalékkal kevesebb értékesítéssel számolnak.

Magyarországon a lapostévé-piac hajtóereje az 1366x768 pixeles felbontású, HD Ready logót viselő LCD-televízió, ebben a kategóriában a piaci kereslet fokozatosan a nagyobb képernyőméretek felé tolódik el.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

lapos lcd tévék plazma
Kapcsolódó cikkek