BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meghódíthatja a piacot a "George Clooney kávé"

Három éven belül a teljes európai kávéforgalom akár 12 százalékát is elérheti a kapszulába zárt kávék értékesítése – írja prognózisában a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

A kapszulás és párnás technológiára építő kávégépek piacának bővülési potenciálját jórészt a vállalati vevők adják. Habár a kávégépek háztartási vásárlóinak a piaca a becslések szerint Európában meghaladja az 1,5 milliárd eurót évente, a költségek visszafogása miatt a következő években elsősorban céges megrendelésekkel számolhatnak – számol be a FAZ.

A magyar piacon az elmúlt években számos vállalat jelent meg a hagyományostól eltérő kávégépekkel, amelyek – elsősorban áruknak köszönhetően – szűk körben terjedktek el. Az új generációs kapszulás, párnás kávégépek gyártói a több százezer forintos készülékeknél jóval olcsóbbakat kínálnak, s az alapkoncepció, a gyors, tiszta és egyszerű kávékészítés is megmaradt.

A Nestlé 1986-ban alapította meg a Nespresso SA nevű, kávégépekkel és különböző kávétermékekkel foglalkozó leányvállalatát, amely 2006-ban nyitott üzletet Budapesten. Az olasz De Longhi által készített Nespresso készülékeket 40–100 ezer forint között lehet megvásárolni, a különböző kávétípusokat tartalmazó kapszulák darabja pedig 89 és 99 forintba kerül – tudtuk meg Flesch Gábortól, a Nespresso üzletfejlesztési menedzserétől. Egy kapszula egy adag kávéra elég, s egyre több vállalat gondolja úgy: megéri a drága automaták helyett kisebb, kapszulával működő irodai gépet vásárolni – fűzte hozzá.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.