Cégvilág

Torkos Csütörtökkel lendítenék fel forgalmukat az éttermek

Január elejétől ismét jelentkezhetnek a vendéglátó-ipari vállalatok a Magyar Turizmus Zrt. Torkos Csütörtök programjára.

Az akció megoldás lehet arra, hogy a gazdasági helyzet miatt gyengülő vendégforgalom fellendüljön. Az idén már biztos, hogy a tavalyinál jóval kevesebb turista érkezik, s a spórolás miatt a hazai vendégek is ritkábban foglalnak asztalt az éttermekben.

Az ország szinte minden pontját megmozgató Torkos Csütörtök akcióban a cégek vállalják, hogy a’la carte menüsorukból és italválasztékukból 50 százalékos kedvezményt adnak. Tavaly csaknem 1100 vállalkozás csatlakozott, másfélszer annyi, mint 2007-ben – tájékoztatta lapunkat Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

A szervezet tavalyi felmérése szerint az éttermek 84 százalékában kedvezőbben alakult a forgalom, országszerte hozzávetőleg 180 ezren mentek étterembe. A vezérigazgató hangsúlyozta, a kezdeményezés lényege az, hogy tartós forgalmat alakítson ki a vendéglátó vállalkozásoknál, amelyre az idén is jó esély lehet, hiszen a tavalyi felmérés szerint a vendégek 92 százaléka szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül – foglalta össze Róna Iván.

A lendületre az idén a tavalyinál is nagyobb szükség lesz – jósolja Böröcz Lajos, a Magyar Vendéglátó Szövetség (MVSZ) főtitkára. Országszerte több mint 57 ezer vendéglátóhely működik, ebből az idén több – akár kiemelt turisztikai desztináció vagy más frekventált helyen fekvő – egység is csődbe mehet. Az MVSZ előrejelzése szerint a gazdasági hatását a vendéglátó-vállalatok két évig biztosan érzik majd.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

MVSZ Magyar Turizmus Zrt. Torkos Csütörtök Magyar Vendéglátó Szövetség
Kapcsolódó cikkek