Cégvilág

Korábban tiltott "édes fű" kerül a kólába

A Coca-Cola – akárcsak hazai riválisa, a PepsiCo igyekszik kihasználni, hogy a fogyasztók egyre kevésbé szeretik a cukorral és a mesterséges édesítőkkel készült italokat – írja a HVG.

A két cég szinte egyszerre állt elő a Paraguayban és Brazíliában élő guaraní indiánok által édes fűnek nevezett sztíviacserje leveleiből nyert, a cukornál sokszorta édesebb, de teljesen kalóriamentes, és állítólag a fogzománcra sem káros kivonattal ízesített ital tervével.

Az amerikai Gyógyszer- és Élelmiszer-ellenőrzési Hatóság hosszas vizsgálódás után csak tavaly decemberben engedélyezte a – károsnak tartott összetevői miatt korábban tiltott – sztívia élelmiszer-ipari alkalmazását. A Coca-Cola az amerikai Cargill élelmiszer-ipari céggel közösen fejlesztette ki termékét, s a napokban Chicagóban és New Yorkban kezdte árusítani a sztíviát – pontosabban az abból nyert Truviát – tartalmazó Sprite Green üdítőitalt, amelyet a tervek szerint hamarosan újabb két íz követ Odwalla néven.

A PepsiCo is jelen van az amerikai piacon a szintén sztíviaalapú – a Canderel édesítőjéről ismert chicagói Merisant céggel közösen kifejlesztett – PureVia felhasználásával előállított, háromféle ízben kínált új SoBe Lifewater termékekkel. Mindkettőjüket megelőzte azonban az alig több mint egy éve alakult seattle-i Zevia által piacra dobott, a világ első, kizárólag természetes édesítőszert tartalmazó diétás italaként reklámozott Zevia.

coca cola Pepsi cola édes fű indiánok
Kapcsolódó cikkek