BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szigorúbb szabályok várnak a villamosenergia-szolgáltatókra?

Átfogó vizsgálatot indít az Európai Bizottság az uniós villamosenergia-piac átvilágítására, miután a tegnap közzétett fogyasztói hangulatjelentésből kiderült: a tömegközlekedés és a banki szolgáltatások mellett ebben az ágazatban merül fel a legtöbb panasz.

Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos szerint a villamosenergia-szolgáltatás annyira fontos a háztartások büdzséje szempontjából, hogy fel kell tárni a panaszok okait és orvoslásuk mikéntjét. A vizsgálat első eredményei őszre várhatók, s megfigyelők szerint nem kizárt, hogy ennek nyomán jogszabálytervezeteket nyújt majd be a bizottság.

A különböző uniós és tagállami felmérések és statisztikai adatsorok összegzésén alapuló jelentés húsz ágazatot vizsgált meg az árak, a szolgáltatóváltás, a fogyasztói elégedettség, a panaszok gyakorisága és a biztonság szempontjából. Fontos megállapítása, hogy az árukkal – legyen szó ruhákról, autókról vagy élelmiszerekről – általában elégedettebbek a fogyasztók, mint a szolgáltatásokkal. Ez utóbbiak közül is kiemelkedik az energetika, ahol a felmérési adatok szerint a polgárok kevesebb mint kétharmada elégedett szolgáltatójával.

A most kiadott eredménytáblából kiderül, hogy az áram és a gáz árát illetően a fogyasztók hatvan százaléka tapasztalt emelkedést az elmúlt esztendőben, s mindössze 3-4 százalékuk csökkenést.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.