A Ford vezérigazgatója tavaly összesen 37 százalékos jövedelemcsökkenést könyvelt el, fizetése 13,6 millióra esett és prémiumot sem kapott – írja az AP. Az amerikai tőzsdefelügyeletnek (SEC) benyújtott dokumentumok szerint azonban biztonsági okokból továbbra is magánrepülőgépen utazik.
2008-ban a vezér légiutazásai mintegy 344 ezer dolláros költséget jelentettek a cég számára, az összeg a megelőző évinek kevesebb mint fele. A Ford korábban már közölte, hogy eladja magánrepülőit, annak ellenére, hogy a legnagyobb autógyárak közül egyedüliként eddig nem részesült állami támogatásban. Mint hogy nem az adófizetők finanszírozzák, Mulally útjait eddig nem is érte olyan kritika, mint a GM vagy a Chrysler vezetőinek viselkedését.
Idén a Ford egyetlen alkalmazottja sem kap teljesítmény alapú bónuszt, mint a cég fogalmaz, ezzel osztoznak a fizikai dolgozók áldozatán. A szakszervezeti tagok munkahelyük megtartása érdekében a fizetett szabadságok és a túlórapénzek megkurtításába is beleegyeztek.