Cégvilág

A régió menedzserei az ügyfeleket, az itthoniak a kritikát utálják

A régió menedzserei utálják az ügyfeleket, s nem szívesen vállalják a felelősséget, a kockázatot – többek között ez derült ki abból a kutatásból, amelyet a Target nemzetközi személyzeti tanácsadó csoport és a Henley Business School végzett.

Csak a fitt gazdaságok és az innovatív, energikus menedzserek élhetik túl a mostani gazdasági válságot – többek között ez derült ki abból a kutatásból, amelyet a Target nemzetközi személyzeti tanácsadó csoport és a Henley Business School végzett. Az elemzés hat kelet-közép-európai államra terjedt ki.

Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a hat országban egyaránt gyenge az ügyfélközpontúság, nagy a bürokrácia, a korrupció, és egyáltalán nem hatékonyak a vezetők. Sőt, a határidők betartásával is problémák vannak, a felelősség-, valamint a kockázatvállalási hajlandóság igen alacsony. Ahhoz, hogy a válságot túléljék ezek az országok, nagyobb személyes felelősségvállalás szükséges, és ki kell irtani a korrupciót – hangsúlyozta tegnap az eredmények közzétételekor Chris Brewster, a Henley Business School professzora, a kutatás társszerzője.

A kemény és a csapatmunka, a tanulási, valamint az alkalmazkodóképesség egyébként kifejezett erősség ezekben az országokban. Ám gyengeségük, hogy nem nyitottak, nem képesek megosztani a szükséges információkat, sőt, nem elég játékosak, s a humoruk is kívánnivalót hagy maga után. Márpedig ez utóbbiaknak nagy szerepük van abban, hogy a válságot innovatívan, jó problémamegoldóként kezeljék.

Bár Magyarországot sok bírálat érte, úgy tűnik, ez utóbbi épp a hazai erősségek közé tartozik. A kutatás alapján ugyanis a magyar kreatív problémamegoldó, valamint a leginformálisabb, a legjobb személyes kapcsolatokat építő nemzetek egyike. A hazai vezetők legnagyobb gyengesége egyébként, hogy nem bírják a kritikát, nem elég dinamikusak, és ambícióhiányban szenvednek.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

felmérés kapcsolat építés ügyfél csapatmunka innováció Henley Business School target menedzser
Kapcsolódó cikkek