BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy hétre leáll a szentpétervári Toyota

A Toyota Motor március 30-tól egy hétre leállítja szentpétervári gyárát az orosz piac nem várt zuhanása miatt. A termelésszünet idejére az alkalmazottak bérük kétharmadát kapják meg. A 2007 decembere óta működő, 141,7 millió dollárba került gyár éves kapacitása 20 ezer Toyota Camry, ám tavaly csupán 6393 hagyta el a szerelőszalagot – írta a Bloomberg.

Több évig tartó két számjegyű növekedés után katasztrofális eredmények születnek az orosz autópiacon. A januári 33 százalékos piacszűkülés után a múlt hónapban a személykocsik és kishaszonjárművek eladása 38 százalékkal maradt el az elmúlt év februári eredményektől. Amíg decemberben még 210 ezer, addig januárban 117 ezer, a múlt hónapban pedig 135 ezer gépkocsi talált gazdára.

Az orosz autógyártók szövetsége a zuhanórepülésért a megemelt vámtarifákat, a magas hitelkamatokat és a rubel leértékelését okolja, és még rosszabb helyzetet vár. A Reuters tudósítása szerint a szövetség további áremelkedést és piacszűkülést prognosztizál erre az évre, és azt reméli, hogy a helyi hatóságok végre megkezdik az iparág támogatását. Sok nyugati márkának is van oroszországi gyártóbázisa, amelyek azt várják, helyben készült és nem importált autókat vesznek az állami szervek és a vállalatok. Az Oroszországban készülő Ford Focus a legnépszerűbb külföldi gyártmány, amelyből az első két hónapban 10 646 kelt el.

Noha a Lada első kéthavi eladásai 37 százalékkal maradnak el az egy évvel korábbitól, mégis vezeti még a piacot, és rövid távon még a második legkelendőbb Chevrolet sem tudja befogni. Noha a legkelendőbb tíz autómárka mindegyike eladáscsökkenést jelentett, a Volkswagen 47 százalékkal, 6869-re, a Peugeot 45 százalékkal, 7034-re, a Citroen pedig 99 százalékkal, 2168-ra bővítette kéthavi forgalmát a bázishoz képest.

Ugyancsak elégedett lehet az eredményekkel az eladásait 13 százalékkal emelő BMW (2400 darab), az egy százalékkal előrelépett Mercedes (1557), valamint a Nissan prémium márkája, az Infiniti. Ez utóbbi 79 százalékkal több, 1263 kocsit adott el. Az amerikai márkák közül a Chrysler, a Jeep és a Dodge forgalma nagyot esett, míg a Cadillac 56 százalékkal, 207-re, a Hummer 42 százalékkal, 156 darabra növelte értékesítését. DK

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.