BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy-Britannia: lehetőség is a válság

Jelentős mértékű költésvisszafogás jellemzi Nagy-Britannia reklámpiacát is. David Brennan, a Thinkbox londoni médiaügynökség kutatási és stratégiai igazgatójának beszámolója szerint a brit médiapiac egészét tekintve 8, a televíziós piacot tekintve pedig 7 százalékkal mérsékelték költésüket a hirdetők. A szakember a Világgazdaságnak nyilatkozva és a helyzetet összegezve kifejtette: a hirdetők várakozó álláspontra helyezkedtek, az idei évre szánt büdzséjük egy részét egyszerűen félrerakták. Meglátása szerint ugyanakkor, amennyiben a válság enyhülne az év folyamán, ezek a pénzek visszatalálnának a piacra.

Ami az egyes ágazatokat illeti, az ital-, illetve az autógyártók az átlagnál jobban csökkentették reklámköltésüket, a kiskereskedelemben, illetve a pénzügyi szektorban működő cégek viszont az átlagnál kevésbé, sőt számos vállalat egyenesen növelte a reklámra fordított kiadásait. David Brennan szerint a mennyiségi változásokkal párhuzamosan egyfajta minőségi átalakulás is zajlik a piacon, mind több hirdető hangszereli át a kommunikációját.

A pénzügyi társaságok például az innováció és a hitelek helyett mindinkább a megbízhatóságra és a hagyományos termékekre helyezik a hangsúlyt.

David Brennan szerint a brit hirdetők rendkívül felvilágosultan reagálnak a válságra. Nincs például pánik a körükben, sehol nincs szó a kommunikáció teljes befagyasztásáról. A szakember szerint ennek oka abban keresendő, hogy a brit topmenedzserek többsége átélt már néhány kiadósabb válságot az elmúlt két évtizedben, a krízis egyfajta rutin a számukra. „Emellett tudják azt is, hogy aki most bepánikol és kivonul a reklámpiacról, hosszabb távon nagyon nagyot bukhat” – hangsúlyozza, hozzátéve, hogy kutatásaik szerint négy-öt év kell a kommunikáció lenullázása által okozott károk helyreállításához. MS

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.