Cégvilág

Szűk esztendő elé néznek a hazai tévék

A bő esztendők után szűk év elé néznek az idén a hazai televíziótársaságok. Egyöntetű legalábbis a várakozás mind a piaci szereplők, mind a külső szakértők körében, hogy a válság visszaveti a hirdetők aktivitását.

A reklámtorta zsugorodásának mértékével kapcsolatban ugyanakkor jelentős eltérések mutatkoznak a várakozások között, a derűlátóbbak a piac egészét tekintve 10 százalék körüli visszaesést prognosztizálnak, a pesszimistábbak viszont ennek a kétszeresét sem tartják elképzelhetetlennek. Bárhogy legyen is, a krízis mindenképpen súlyos milliárdokat vesz (majd) ki a televíziók zsebéből.

Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég által összesített, legfrissebbnek tekinthető adatok szerint 2007-ben – nettó értékben – mintegy 70 milliárd forint volt a tévés reklámtorta mérete, a múlt év ráadásul kifejezetten jól sikerült. A hirdetői aktivitás csökkenése – relatív értelemben – kevésbé érinti a közszolgálati tévéket, tekintve, hogy összbevételüknek csak egy részét teszi ki az üzleti forgalom.

A Duna Televíziónál például az ez évre várt 9,5 milliárd forintos bevételből mindöszsze 600 millió lehet üzleti – mondja Szekeres László gazdasági alelnök. Tény ugyanakkor, hogy a visszaesés mértéke is nagyobb lesz náluk, a becslés legalábbis 30 százalékos reklámbevétel-csökkenés feltételezésével készült.

Más területeken is megcsapolja a Duna Televízió forrásait a válság, a gyenge forint például 100 milliót húzhat ki a zsebükből – teszi hozzá Szekeres, akinek reményei szerint a krízis végre ráirányíthatja a figyelmet a hazai médiafinanszírozás problémáira, ezen belül is a fejlesztések finanszírozásának teljes hiányára. A televízió 250 milliós veszteséget termelhet az idén az elmúlt év „pozitív nulla” körüli eredménye után.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Ernst & Young televízió Duna Televízió reklám hirdető
Kapcsolódó cikkek