Kevesebb járat, jobb teljesítmény a légicégeknél
A légicégek 2008-ban többször tartották be a menetrendet és kevesebb csomagot veszítettel el, mint az azt megelőző évben. Igaz, 2007 évtizedes mélypontot jelentett ilyen tekintetben, vagyis a viszonyítási alap speciális. Mindenesetre a felmérésben szereplő 17 légitársaság esetében a 100 ezer utasra jutó 1,42 panaszarány 2008-ban 0,15-re csökkent – írja az AP.
A legtöbb panasz a késéseket és a csomagok kezelését érintette. Az egy járatra kivetített teljesítmény mintegy 3 százalékkal alakult jobban, mint 2007-ben, ennek ellenére a járatok egynegyede még így is késve érkezett. Ebben a tekintetben a repült mérföldek szempontjából első helyet betöltő American Airlines teljesített a legrosszabbul: járatainak csak 69,8 százaléka tartotta be a menetrendet.
A 2007-ben mért 770 millió helyett tavaly csak 741 millióan szálltak fel, a repülés iránti igény pedig 2009 első negyedévében is kifejezetten gyenge.


