A fapados légitársaság tehát május 20-tól teljesen megszünteti a check-in deskeket, amelyeket az internetes foglalás vált fel, alkalmanként 5 dolláros költséggel. A társaság szóvivője szerint a foglalási díj, valamint a beszállókártya kinyomtatásáért fizetendő összeg célja, hogy az utasokat bátorítsa arra, hogy a megfelelő dokumentumokkal érkezzenek a reptérre - írja a The Times.
A Ryanair egyúttal a csomagok számát is igyekszik csökkenteni a magas árakkal: jelenleg egy három bőrönddel utazó ügyfél akár 120 fontot (38 400 forint) is kifizethet csomagdíjként.
A cég ezzel párhuzamosan bejelenti online foglalási rendszerének megújítását. A Ryanair ezzel az követelményeinek felel meg. Az unió 2007 szeptemberében indított vizsgálatot a légitársaságok internetes jegyfoglalási rendszerével kapcsolatban, amely kimutatta: háromból egy fogyasztót megtévesztett a procedúra.
Ennek nyomán a tagországokban bejegyzett légicégek kötelesek már a foglalási folyamat elején jelezni az adók és más járulékos költségek mértékét, a foglalás egyszerűbbé és átláthatóbbá válik. Az Európai Bizottság ma hivatalosan is bejelenti, hogy ötven légitársaság honlapja újult meg vagy van megújulóban a döntés nyomán. A légitársaságok tehát cselekszenek, igaz, a Bizottság korábban azzal fenyegette meg a szektort, hogy megnevezi azokat a cégeket, amelyek nem teljesítik elvárásait.