Cégvilág

"Azért nem hülyék" – Legyőzné a Media Saturn az amerikaiakat

Kínában dől el, hogy marad-e világelső az amerikai Best Buy elektronikai áruházlánc, vagy letaszítja trónjáról a Magyarországon is aktív Media Saturn konszern. A németek biztosak a sikerben, az elemzők azonban erősen megosztottak a kérdésben.

A Media Markt és a Saturn áruházakat üzemeltető németeknek az éves forgalom tekintetében még nagy a lemaradásuk, hiszen 25 milliárd dolláros bevételük csaknem a fele a Best Buy 45 milliárd dollárjának. A jelentős különbség nem aggasztja Eckhard Cordest, a Media Saturn anyacégének, a Metro nagykereskedelmi láncnak a vezérigazgatóját: ha középtávon nem is, de hosszú távon már biztosan maguk mögé utasítják az amerikaiakat - idézi a Népszabadság.

Az üzletember a The Wall Street Journalnak elmondta, hogy növekedési ütemük felülmúlja az amerikaiakét, tavaly például 71 új áruházat avattak, ebből 61-et külföldön. A Best Buynál az idén 65 új egységgel számolnak, közülük húszat az Egyesült Államokon kívül építenek fel.

A Metrót és leányait az agreszszív piacszerzés jellemzi: ahol megjelennek, villámgyorsan kiépítik állásaikat. Példa erre Oroszország, ahol 2006-ban telepedtek meg, és már húsz Media Marktot és Saturnt üzemeltetnek. Kínában még hevesebb offenzívát nyitnak: 2010-ben adják át helyi partnerükkel közösen az első Media Marktot Sanghajban, amit rövid időn belül újabb 12 követ, hogy aztán középtávon háromszáz áruházból álló lánc elemeivel teljesen behálózzák a hatalmas ázsiai országot.

áruház Saturn metró Best Buy bevétel konszern Media Markt
Kapcsolódó cikkek