Enyedi András elmondta: a tematikus csatornák részpiacán is érezhető némi visszaesés, ám ez arányaiban számottevően kisebb, mint a nagyobb csatornáknál. A tematikus csatornák messze vannak a piac egésze zuhanásának mértékétől, sőt, a kábeles reklámpiac összességében nem csökkent, tehát nagyobb szeletet hasít ki magának a reklámtortából.
Az IKO televíziócsoport vezetője szerint ennek oka, hogy az utóbbi időben felgyorsult egy évek óta tartó folyamat: a válság ráébresztette a hirdetőket arra, hogy a reklámra költött forintjaik hasznosulása fontos érték.
Ami a nehézségeket illeti, Enyedi András leszögezte: a hirdetőknek azt kell megérteniük, hogy egy tematikus, illetve egy általános adót nem lehet ugyanazon mérőszám alapján megítélni. Ugyanakkor egyes tematikus csatornák szinte kinövik kereteiket, Enyedi szerint a Film+ és a Cool is számos tekintetben hasonlít az általános tematikájú televíziókhoz, és nézettségüket tekintve is inkább már középcsatornának mondhatók.