Cégvilág

Cool! - Nyernek a válságon a tematikus csatornák

Az olcsóság vált a legfontosabb tényezővé műsorkínálatuk összeállításában a kábelszolgáltatók számára, és ez nem éppen a minőség irányába hat – mondta a Világgazdaságnak Enyedi András, az IKO tematikus televíziócsoport magyarországi és romániai cégének a vezetője. A szakember úgy látja: a válság nyomán a tematikus csatornák felértékelődhetnek a hirdetők szemében.

Enyedi András elmondta: a tematikus csatornák részpiacán is érezhető némi visszaesés, ám ez arányaiban számottevően kisebb, mint a nagyobb csatornáknál. A tematikus csatornák messze vannak a piac egésze zuhanásának mértékétől, sőt, a kábeles reklámpiac összességében nem csökkent, tehát nagyobb szeletet hasít ki magának a reklámtortából.

Az IKO televíziócsoport vezetője szerint ennek oka, hogy az utóbbi időben felgyorsult egy évek óta tartó folyamat: a válság ráébresztette a hirdetőket arra, hogy a reklámra költött forintjaik hasznosulása fontos érték.

Ami a nehézségeket illeti, Enyedi András leszögezte: a hirdetőknek azt kell megérteniük, hogy egy tematikus, illetve egy általános adót nem lehet ugyanazon mérőszám alapján megítélni. Ugyanakkor egyes tematikus csatornák szinte kinövik kereteiket, Enyedi szerint a Film+ és a Cool is számos tekintetben hasonlít az általános tematikájú televíziókhoz, és nézettségüket tekintve is inkább már középcsatornának mondhatók.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Cool Jetix Film+ reklámpiac IKO tematikus csatorna Enyedi András Minimax
Kapcsolódó cikkek