BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökken a csokifogyasztás

Két számjegyű mértékben csökken a csokoládéfogyasztás a gazdasági válság hatására a hazai piacon – közölte Ács Tamás, a Mars Magyarország (MM) csoport ügyvezetője. Az MM forgalma is hasonló mértékben szűkül, de várhatóan meg tudja őrizni 10 százalékos részesedését.

A kimutatások szerint az élelmiszerek és az FMCG-termékek (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piaca összességében 4-5 százalékkal zsugorodott az elmúlt fél évben, egyes árucsoportokban viszont az eladások a válság ellenére is nőttek. Így a Mars szempontjából meghatározó állateledelek iránti kereslet 5-10 százalékkal bővült, és javultak a rizs- és szósztermékek pozíciói is. Utóbbi magyarázata, hogy a fogyasztók kevesebbet járnak éttermekbe, így étkezéseikhez többet vásárolnak a könnyen elkészíthető ételalapanyagokból – állapította meg az ügyvezető.

Ács Tamás jó eredménynek tartaná, ha meg tudnák ismételni az 52 milliárd forintos tavalyi árbevételt. A csoport magyarországi cégei az elmúlt években még 5-10 százalékos forgalombővülést könyvelhettek el. A cég árbevétele kétharmad-egyharmad arányban oszlik meg a kül- és a belpiac között.

Mint ismert, az amerikai Mars Intercorporated (MI) az MM csoportban két vállalatot működtet Magyarországon: állateledeleit a csongrád-bokrosi Mars Magyarország Kisállateledel Gyártó Kft. állítja elő, a budapesti székhelyű Mars Magyarország Értékesítő Bt. pedig édesség- és élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozik. Az MI ugyanakkor tavaly megvásárolta a Wrigley Company részvényeit is, így a budapesti Wrigley Hungária (WH) Kft. is érdekeltségi körébe került. Továbbra sincs szó azonban arról, hogy a tulajdonosok az MM-et és a WH-t összevonnák – mondta az ügyvezető. HL

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.