Csökken a csokifogyasztás
Két számjegyű mértékben csökken a csokoládéfogyasztás a gazdasági válság hatására a hazai piacon – közölte Ács Tamás, a Mars Magyarország (MM) csoport ügyvezetője. Az MM forgalma is hasonló mértékben szűkül, de várhatóan meg tudja őrizni 10 százalékos részesedését.
A kimutatások szerint az élelmiszerek és az FMCG-termékek (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piaca összességében 4-5 százalékkal zsugorodott az elmúlt fél évben, egyes árucsoportokban viszont az eladások a válság ellenére is nőttek. Így a Mars szempontjából meghatározó állateledelek iránti kereslet 5-10 százalékkal bővült, és javultak a rizs- és szósztermékek pozíciói is. Utóbbi magyarázata, hogy a fogyasztók kevesebbet járnak éttermekbe, így étkezéseikhez többet vásárolnak a könnyen elkészíthető ételalapanyagokból – állapította meg az ügyvezető.
Ács Tamás jó eredménynek tartaná, ha meg tudnák ismételni az 52 milliárd forintos tavalyi árbevételt. A csoport magyarországi cégei az elmúlt években még 5-10 százalékos forgalombővülést könyvelhettek el. A cég árbevétele kétharmad-egyharmad arányban oszlik meg a kül- és a belpiac között.
Mint ismert, az amerikai Mars Intercorporated (MI) az MM csoportban két vállalatot működtet Magyarországon: állateledeleit a csongrád-bokrosi Mars Magyarország Kisállateledel Gyártó Kft. állítja elő, a budapesti székhelyű Mars Magyarország Értékesítő Bt. pedig édesség- és élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozik. Az MI ugyanakkor tavaly megvásárolta a Wrigley Company részvényeit is, így a budapesti Wrigley Hungária (WH) Kft. is érdekeltségi körébe került. Továbbra sincs szó azonban arról, hogy a tulajdonosok az MM-et és a WH-t összevonnák – mondta az ügyvezető. HL


