Összesen 2400 internetes bolt működik ma hazánkban, ezek forgalma tavaly elérte a 63 milliárd forintot – derül ki a GKIeNet internetkutató legfrissebb felméréséből. Bár ez a szám nem foglalja magában az e-turisztikai és az e-biztosítási piacot – azokat nagyon nehéz pontosan megbecsülni –, de az adat még így is a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak az egy százalékát jelenti. Összehasonlításképpen: 2007-ben körülbelül 45 milliárd, míg 2004-ben még csupán alig több mint tízmilliárd forintos piacot takart a hazai e-kereskedelem. Azt, hogy mennyire koncentrált a piac, jól mutatja, hogy a forgalom 80 százalékát a 20 legnagyobb e-bolt bonyolította tavaly.
Az elmúlt egy évben legalább 743 ezer magyar vásárolt vagy tervezett vásárolni legalább egyszer elektronikus áruházakban. „Az internetes vásárlók körében a legkeresettebb termékkategóriák között a biztosításokat, az élelmiszereket, az irodaeszközöket, a könyveket és ruhákat, a számítástechnikai eszközöket, valamint az utazási szolgáltatásokat találjuk. Az elmúlt két évben azonban nagyon látványos bővülést produkált a különböző szexuális segédeszközök internetes értékesítése, ez valószínűleg a vásárlástípus anonim, személytelen mivoltának köszönhető” – állítja Kiss Gergely, a GKIeNet ügyvezető igazgatója.
A szakértő szerint az elektronikus kereskedelem nincs válságban, a dinamikus növekedés egyik legfőbb motorja a mélyülő internetpenetráció hatására folyamatosan bővülő ügyfélkör – már így is a 14 éven felüli teljes magyar lakosság majdnem fele fér hozzá valamilyen úton-módon a világhálóhoz. Ennek megfelelően előrejelzésük szerint az idén elérheti a 95 milliárd forintot a hazai internetes áruházak forgalma. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.