BUX 39,256.26
0.00%
BUMIX 3,747.98
0.00%
CETOP20 1,747.54
0.00%
OTP 8,152
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 18,650
0.00%
0.00%
ANY 1,575
0.00%
RABA 1,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 166.6
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,932
0.00%
DELTA 38.95
0.00%
ALTEO 2,370
0.00%
0.00%
EHEP 1,000
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Fidesz alapító tagja lehet a MÁV új elnök-vezérigazgatója

Andrási Miklós lehet a MÁV új elnök-vezérigazgatója, akinek a megbízatását szerdán jelenti be a közlekedési tárca vezetője - értesült több forrásból az MTI kedden este.

Az MTI úgy tudja, egyebek között azért esett a választás Andrási Miklósra, mert a kormányzat olyan szakemberre akarta bízni a vasúttársaság több éven keresztül tartó átalakításának levezénylését, aki bírja a mosatni ellenzék bizalmát is.

Andrási Miklós a Fidesz alapító tagja, 2009-ben az európai parlamenti választáson, a Fidesz-KDNP listájának 46. helyén szerepelt, ugyanakkor nem politizál aktívan.

A közgazdász végzettségű szakember jelenleg a Budacash Brókerház Rt. befektetési igazgatója, de korábban dolgozott az ÁPV Rt.-nél, a Szerencsejáték Zrt.-nél, és Magyar Villamos Művek Zrt.-nél is. Az MTI úgy tudja: a jelenlegi vezérigazgató Heinczinger István operatív vezetőként a helyén marad. Az új elnök-vezérigazgató a vasúttársaság átalakításával foglalkozik majd, és elkészíti, illetve végrehajtja az erre vonatkozó tervet. A folyamatot miniszteri biztos követi nyomon.

A MÁV átalakításáról hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a kormány, az IMF és az Európai Bizottság között létrejött megállapodás tartalmazza a közösségi közlekedés racionalitását. A MÁV-on 2010-ben 40 milliárd forintot akar spórolni a kormány. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke már hétfőn sajtótájékoztatót tartott a MÁV hivatalosan még be sem jelentett átszervezéséről.

Azt mondta, hozzájutottak a vasút átalakítását taglaló kormányzati anyaghoz, amely csak a MÁV-ingatlanok átcsoportosításával, eladásával foglalkozik, és nem taglal szakmai kérdéseket, például a szolgáltatási színvonal javítását. A VDSZSZ közölte, minden törvényes eszközt igénybe vesz, hogy ezt megakadályozza és arra kérte a kormányt, hogy "felelőtlen" intézkedéseket ebben a ciklusban már ne tervezzen, évtizedekre kiható, súlyos döntéseket már ne akarjon hozni, mert "nincs hozzá hitele, kompetenciája".

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek