BUX 50,904.91
-1.00%
BUMIX 4,315.39
+1.05%
CETOP20 2,297.16
-0.29%
OTP 17,380
-1.22%
KPACK 11,800
-29.76%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
-3.48%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
-1.09%
0.00%
-0.48%
+2.06%
+3.60%
OPUS 230.5
+3.83%
+1.19%
+2.78%
-1.39%
OTT1 149.2
0.00%
+0.84%
MOL 2,410
-0.99%
-2.89%
ALTEO 1,715
+0.29%
+3.36%
-1.23%
EHEP 1,765
-0.28%
+0.41%
+1.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.59%
+0.70%
+4.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-3.17%
+1.35%
+1.23%
-2.35%
NUTEX 16.06
-0.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Egyedülálló hibrid buszokat tesztel a Scania - Fotók!

Hat etanolüzemű hibrid busz teljes körű üzemeltetési tesztjét kezdte meg a Scania a svéd fővárosban a levegőtisztaság további javítása érdekében.

A hibrid technológia 25 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, míg az etanol alkalmazása akár 90 százalékkal is mérsékelheti a nettó szén-dioxid-kibocsátást. A próbajáratokat a stockholmi közösségi közlekedési vállalat, a Stockholm Public Transport (SL) és a Swebus együttműködésével üzemeltetik.

A kétéves tesztidőszak alatt a buszok Stockholm egyik legforgalmasabb és legzsúfoltabb járatán teljesítenek majd szolgálatot.
 
„Ezekkel az üzemeltetési tesztekkel értékes tapasztalatokat szerezhetünk arról, hogy a hibrid technológia hogyan válik be a valós életben és milyenek a környezeti hatásai” – mondja Göran Hammarberg, a Scania buszfejlesztési részlegének vezetője.
 
A próbaüzemelést a Svéd Energiaügyi Hivatal és a Svéd Környezetvédelmi Hivatal is támogatja.
 
Az új Scania OmniLink alacsony belépésű buszok alkalmazása során a Scania a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást megújuló üzemanyag használatával társítja. A hibrid technológia a számítások szerint legalább 25 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, míg a dízel működési elvű, ám etanollal üzemelő motor akár 90 százalékkal is mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízelüzemű buszokhoz képest.
 
„Hosszútávon még ambiciózusabb környezetvédelmi célokat érhetünk el a városi közlekedés terén a hibrid technológia segítségével” – mondja Göran Hammarberg.
 
A Scania a gyakori megállásokkal járó városi közlekedésben legelőnyösebb megoldást, vagyis a soros elvű hibridhajtást választotta e buszok esetében. A soros hibrid hajtáslánc legfőbb jellemzője, hogy nincs mechanikus kapcsolat a belsőégésű erőforrás és a kerekeket hajtó motor között.
 
Az elektromos energiát egy etanollal üzemelő dízelmotor a hozzá kapcsolódó generátor segítségével termeli. Így a hat buszt elektromos motorok hajtják, amelyek fékezéskor generátorként működnek. Az elektromos energiát a mai akkumulátorokénál lényegesen hosszabb élettartamú szuperkondenzátorok tárolják.

Kapcsolódó cikkek