Cégvilág

Még zöldebb a kötött pálya

Az energiatakarékos, a gáz és a hibrid üzemű közúti és kötöttpályás járművek hódítanak a most folyó, bécsi közlekedési kiállításon, mi a Bombardier kínálatából mazsolázunk.

A berlini székhelyű Bombardier Transportation (BT) a bécsi UITP közlekedési kiállításra időzítette második fenntarthatósági jelentése közzétételét. André Navarri, a társaság elnöke a rendezvényen tartott tájékoztatóján kiemelte, hogy a világ előtt álló, mai legnagyobb kihívások a globális felmelegedés, a szennyezés, a források korlátozottsága és persze a gazdasági válság. Cége jelentése éppen azt foglalja össze, hogyan reagált mindezekre a Bombardier Transportation a környezetvédelem, a társadalom előtti elszámolás és a fenntartható mobilitás elvárásainak eleget téve, egyben a gazdasági növekedést segítve.

Bár a vasút az egyik leginkább környezetkímélő közlekedési és szállítási formának számít, a Bombardier minden további lehetőséget megragad járművei működésének optimalizálására. Ezen belül nagyobb energia-hatékonyságra, újrahasznosítási arányra, továbbá a káros anyag kibocsátás és a veszélyes hulladék keletkezésének csökkentésére törekszik. Erőfeszítéseit a 2003-ban indított Eco 4 portfolióijában fogja össze, amely 2007-ig 50 százalékig terjedő hatékonyság javítást eredményezett. Ezen belül a társaság vízfelhasználása 32 százalékkal, energiaigénye 22 százalékkal, üvegházhatású gáz kibocsátása pedig 18 százalékkal esett.

A kiállításon új Flexity 2 villamosára, a Talent 2 és a Spacium elővárosi vonataira, valamint az Eco4 technológiára helyezte a hangsúlyt a BT, ezeken keresztül ugyanis jól szemléltethető az energiatakarékosság és a működés optimalizálása. A jelzőberendezések terén az azonos idejű és kommunikációs alapú Bombardier Citiyflo 650-es vonatbefolyásoló rendszerrel jelentkezett. André Navarri az alacsony padlós, korszerű korrózióvédelemmel ellátott, továbbfejlesztett kocsitestű, légkondicionált és különleges vezetőfülkéjű, második generációs Flexity 2 kapcsán rámutatott, hogy a cégcsoport elődje éppen Bécsben nyitotta meg első villamos gyárát, 1823-ban.



A cég hasonlóan büszke a Flexx Urban 3000 forgóvázára is, amely az előbbi villamos szerves része. A jármű felszerelhető a Primove vezeték nélküli irányító rendszerrel is. A Mitrac energiatakarékos rendszer használatakor a fékezéskor keletkező energia visszatáplálható a hálózat másik, éppen gyorsító járművébe, de persze akkumulátorra is tölthető. Használatakor 30 százalékkal csökkenhet a villamos- vagy a metrórendszerek áramigénye.



Az elővárosi és regionális motorvonatok piacán a 2-6 kocsis Talent 2-t helyezte előtérbe a BT. A jármű légkondicionált, korszerű utas tájékoztató rendszerrel van ellátva, ajtói mindkét oldalon nyithatók. A Spacium 3.06 elővárosi vonat teljesen új formatervezés eredménye, a cég szerint egyszerre felel meg az utasok kényelme jelentette kihívásnak, valamint a nagy kapacitás, az utas orientált és a jövőbe mutató, egyszintes modell elvárásainak.

Párizsra készülve

A Bombardier Transportation világvezető a vasúti járműtechnológiában, amelyben az iparág legszélesebb kínálatával van jelen. Folyamatosan újabb és újabb innovatív megoldásokkal, új szabványokkal szolgálja a fenntartható mobilitást, írja közleményében. Több mint hatvan országban mintegy 100 ezer járművet telepített. A június 15-én nyíló Párizsi légibemutatón a csoport légi járművekre szakosodott tagja, a ombardier Aerospace négy innovatív termékével jelenik majd meg. Ezek a Learjet 60 XR, a Challenger 850 és a Global Express XRS üzleti gépek, továbbá a Q400 NextGen repülő.



[enews_gallery id='232977']

Navarri vasút Bombardier Transportation
Kapcsolódó cikkek