Az első negyedben a brit szigetországban megvalósított üzleti forgalma 4,3 százalékkal nőtt az előző negyedévben feljegyzett 3,7 százalékkal szemben. A növekedés azonban alacsonyabb volt, mint más szupermarketláncok esetében – jelenti a BBC. Terry Leahy, a cég vezérigazgatója az eredményeket úgy kommentálta: a Tesco tartja a tempót a válság jelentette gazdasági kihívások közepette.
A tengerentúli piacokon a Tesco erősen teljesített. Ázsiában 43,8 százalékos növekedést könyvelhetett el a kedvező árfolyamoknak köszönhetően, az Egyesült Államokban pedig 174 százalékkal növelte eladásait.
Áprilisban a vállalat 3,13 milliárd fontos adózás előtti eredményt jelentett, ez 10 százalékos növekedés az előző évhez képest és egyben rekord a brit kereskedelmi vállalatok történetében.
Mint arról tegnap beszámoltunk, a Tesco kínai terjeszkedésének részeként az egymilliós Fushun városban épít fel első bevásárlóközpontját, mely a hipermarket mellett edzőtermet, éttermi részleget és ötszáz lakást is magába foglal majd.