BUX 39,984.97
+1.45%
BUMIX 3,805.7
+0.28%
CETOP20 1,860.46
0.00%
OTP 8,552
+1.81%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.43%
0.00%
ZWACK 18,300
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+0.32%
RABA 1,100
-2.65%
0.00%
+0.30%
0.00%
0.00%
OPUS 174.8
+0.69%
+4.89%
-1.68%
0.00%
+1.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,962
+1.23%
+1.63%
ALTEO 2,350
+2.62%
0.00%
0.00%
EHEP 1,275
-6.93%
0.00%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.89%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.63%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,280
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Virtualizált versenyelőny

Az elhúzódó recesszió felgyorsítja az informatikai piacon végbemenő paradigmaváltást. A különösen költségérzékeny cégek a tevékenységhez szükséges technológiai hátteret a jövőben inkább bérlik, illetve szolgáltatásként veszik igénybe. Erre kívánja alapozni stratégiáját a Magyar Telekom vállalati szolgáltatások üzletága is, amely, mint ismert, T-Systems néven menedzseli a csoport infokommunikációs portfólióját.

Július elsejére érik be az a projekt, amely az egyelőre négy szolgáltatásból álló csomaggal a hazai kis- és középvállalatokat célozza meg, s amelyre az elmúlt hónapokban mintegy félmilliárd forintot költött a társaság – jelentette be Király István, az üzletág stratégiai és marketingigazgatója. Az infokommunikációs alkalmazások és eszközök bérlésével a cégek kiválthatják az önállóan eddig nagyobb költséggel üzemeltetett rendszereiket, illetve eddig számukra nem elérhető szolgáltatásokat használhatnak.

Az informatika a válság ellenére húzóágazat marad, nem véletlen, hogy a gazdaságélénkítő programok egyik sarokköve az IT-szektor erősítése, a széles sávú hálózatok fejlesztése – emelte ki Papp István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Systems vezetője. Azzal is számolni kell az ebben az ágazatban tevékenykedő üzleti vállalkozásoknak, hogy a technológiát használó cégek a jövőben a gyorsabb és az olcsóbb megoldásokat keresik, és csak azokért a szolgáltatásokért hajlandók fizetni, amit ténylegesen használnak is – tette hozzá.

A válság a kkv-kat még súlyosabban érinti, számukra még sürgetőbbek a pénzügyi forrásokat kímélő havi díjra épülő virtuális szolgáltatások. Egy közelmúltban végzett felmérés szerint a kkv-k vezetőinek 90 százaléka úgy gondolja, hogy a recesszió legalább egy évig vagy még tovább elhúzódik, így érdemes hosszabb távú megoldásokban gondolkodni, azokra a tevékenységekre is, amelyek nem tartoznak a fő profiljukba, illetve amelyek közvetve befolyásolják a versenyképességüket.

A virtuális informatikai piac fejlődésével kapcsolatban az amerikai Gartner piackutató úgy látja, hogy a vállalatok által szolgáltatásként igénybe vett szoftverhasználat értéke a tavalyi 6,5 milliárd dollárról 2012-re több mint a kétszeresére nő, s a cégek közel egynegyede már az új szolgáltatási modellt választja. Ezen belül az üzleti elektronikus levelezést használók egyötöde három év múlva már szolgáltatásként veszi igénybe a levelezést, a mai egy százalékkal szemben.

A kkv-k manapság a leggyakrabban a csoportmunkára, a levelezésre, az internetalapú dokumentumtárolásra és a szerverkihelyezésre keresnek ajánlatot. A T-Systems két nagy amerikai informatikai multi, a Cisco Systems és a Microsoft technológiáját hazai szoftverfejlesztő vállalkozások bevonásával alakította a helyi igényekre. A tengerentúli kkv-k 85 százaléka tavaly már használt valamilyen virtuális üzleti IT-szolgáltatást – jelezte György László, a Cisco Systems magyarországi vezetője. A cég technológiai megoldásán alapuló szolgáltatás résztvevői egyszerre használhatják a fájlmegosztás, a telefonkonferencia és a videofunkciókat, válthatnak üzeneteket házon belül vagy a céges partnerekkel. Hozzátette, nálunk egyelőre kisebb az igény a videoprofilra, de szerinte a helyzet egy éven belül változni fog.

Fontos mérföldkőnek minősítette a T-Systemsszel közös vállalkozást Drajkó László, a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezetője, különös tekintettel a multicég globális „szoftver + szolgáltatások” stratégiájával kapcsolatban. Az online felületen megrendelhető szolgáltatások elindításához a vállalkozásoknak nem kell hűségnyilatkozatokat tenniük, és belépési díjjal sem kell számolniuk. Magyarországon eddig az ehhez hasonló szolgáltatások csak nemzetközi honlapokon voltak elérhetők, és azok ügyfélszolgálat nélkül működnek. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek