Az elhúzódó recesszió felgyorsítja az informatikai piacon végbemenő paradigmaváltást. A különösen költségérzékeny cégek a tevékenységhez szükséges technológiai hátteret a jövőben inkább bérlik, illetve szolgáltatásként veszik igénybe. Erre kívánja alapozni stratégiáját a Magyar Telekom vállalati szolgáltatások üzletága is, amely, mint ismert, T-Systems néven menedzseli a csoport infokommunikációs portfólióját.
Július elsejére érik be az a projekt, amely az egyelőre négy szolgáltatásból álló csomaggal a hazai kis- és középvállalatokat célozza meg, s amelyre az elmúlt hónapokban mintegy félmilliárd forintot költött a társaság – jelentette be Király István, az üzletág stratégiai és marketingigazgatója. Az infokommunikációs alkalmazások és eszközök bérlésével a cégek kiválthatják az önállóan eddig nagyobb költséggel üzemeltetett rendszereiket, illetve eddig számukra nem elérhető szolgáltatásokat használhatnak.
Az informatika a válság ellenére húzóágazat marad, nem véletlen, hogy a gazdaságélénkítő programok egyik sarokköve az IT-szektor erősítése, a széles sávú hálózatok fejlesztése – emelte ki Papp István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Systems vezetője. Azzal is számolni kell az ebben az ágazatban tevékenykedő üzleti vállalkozásoknak, hogy a technológiát használó cégek a jövőben a gyorsabb és az olcsóbb megoldásokat keresik, és csak azokért a szolgáltatásokért hajlandók fizetni, amit ténylegesen használnak is – tette hozzá.
A válság a kkv-kat még súlyosabban érinti, számukra még sürgetőbbek a pénzügyi forrásokat kímélő havi díjra épülő virtuális szolgáltatások. Egy közelmúltban végzett felmérés szerint a kkv-k vezetőinek 90 százaléka úgy gondolja, hogy a recesszió legalább egy évig vagy még tovább elhúzódik, így érdemes hosszabb távú megoldásokban gondolkodni, azokra a tevékenységekre is, amelyek nem tartoznak a fő profiljukba, illetve amelyek közvetve befolyásolják a versenyképességüket.
A virtuális informatikai piac fejlődésével kapcsolatban az amerikai Gartner piackutató úgy látja, hogy a vállalatok által szolgáltatásként igénybe vett szoftverhasználat értéke a tavalyi 6,5 milliárd dollárról 2012-re több mint a kétszeresére nő, s a cégek közel egynegyede már az új szolgáltatási modellt választja. Ezen belül az üzleti elektronikus levelezést használók egyötöde három év múlva már szolgáltatásként veszi igénybe a levelezést, a mai egy százalékkal szemben.
A kkv-k manapság a leggyakrabban a csoportmunkára, a levelezésre, az internetalapú dokumentumtárolásra és a szerverkihelyezésre keresnek ajánlatot. A T-Systems két nagy amerikai informatikai multi, a Cisco Systems és a Microsoft technológiáját hazai szoftverfejlesztő vállalkozások bevonásával alakította a helyi igényekre. A tengerentúli kkv-k 85 százaléka tavaly már használt valamilyen virtuális üzleti IT-szolgáltatást – jelezte György László, a Cisco Systems magyarországi vezetője. A cég technológiai megoldásán alapuló szolgáltatás résztvevői egyszerre használhatják a fájlmegosztás, a telefonkonferencia és a videofunkciókat, válthatnak üzeneteket házon belül vagy a céges partnerekkel. Hozzátette, nálunk egyelőre kisebb az igény a videoprofilra, de szerinte a helyzet egy éven belül változni fog.
Fontos mérföldkőnek minősítette a T-Systemsszel közös vállalkozást Drajkó László, a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezetője, különös tekintettel a multicég globális „szoftver + szolgáltatások” stratégiájával kapcsolatban. Az online felületen megrendelhető szolgáltatások elindításához a vállalkozásoknak nem kell hűségnyilatkozatokat tenniük, és belépési díjjal sem kell számolniuk. Magyarországon eddig az ehhez hasonló szolgáltatások csak nemzetközi honlapokon voltak elérhetők, és azok ügyfélszolgálat nélkül működnek. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.