BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fapadosokat „támad” a Malév

Merész üzletpolitikára szánta el magát a Malév, új stratégiájával bővíteni kívánja utazói számát, javítani gépei kihasználtságát, egyúttal pedig növelni a piaci

részesedését. A már elindított programokról és a további lépésekről Karim Makhlouf, a légitársaság januárban kinevezett kereskedelmi vezérigazgató-helyettese számolt be tegnapi sajtótájékoztatóján.

Úgy tűnik, az irányváltás máris kézzelfogható eredményekkel járt: a szakmában soha nem tapasztalt krízis ellenére a Malév áprilistól „beindult”, s a második negyedévben nyolc százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban. Ez az attrakció

Európában csak két másik légicégnek, a Swiss Air Linesnak és a Turkish Airlinesnak sikerült – jelezte Makhlouf. Emellett a társaság hazai piaci részesedését is növelni tudta: 40,2-ről 43,4 százalékra.

A Malév tavaly átlagosan 65 százalékban használta ki járatait, ezt a vezérigazgató-helyettes igen alacsonynak minősítette, mint mondta, az új kereskedelmi stratégia egyik legfontosabb eleme, hogy ezt az arányt a nagy európai versenytársak szintjének közelébe emelje. Példaként megemlítette, hogy az eminens Lufthansa közelít a 80 százalékhoz, s az Air France sem sokkal marad el mögötte. Az osztrák és a török légitársaság is bőven 70 százalék feletti kihasználtsággal működik.

Az utasforgalom növelésének kulcsfontosságú elemeként említette a kereskedelmi vezető a fapados társaságok „megtámadását”. Elérhető áron kínál a Malév magasabb minőséget – állítja a vezérigazgató-helyettes, aki szerint a versenyben nagy előnyt jelent számukra a komoly infrastruktúra. Olyan üzletpolitikával, versenyképes ajánlatokkal jelennek meg, amelyekkel képesek lesznek az utasok elhódítására. A cél érdekében megduplázták marketingbüdzséjüket. Egyebek között speciális csomagokat kínálnak, s más módon is igyekeznek megújítani értékesítési stratégiájukat. A földi fuvarozókkal is felveszik a versenyt: azon célállomásokra, ahová a kis távolság miatt nem éri meg repülőjáratot közlekedtetni, menetrend szerinti buszokat indít a társaság, elsőként Pozsonyba és Kassára, később azonban más városokba is.

Augusztus közepétől új, egyszerűbb, felhasználóbarát online foglalási rendszert vezetnek be, ezzel is a forgalmat szeretnék ösztönözni. Tavaly a jegyeknek mindössze az egytizedét adták el ily módon. Ezt az arányt az idén 25 százalékra kívánják növelni. Két-három éves távlatban az a cél, hogy a jegyek 40 százalékát az interneten keresztül értékesítsék.

Az árakat tudatosan alacsonyan tartja a társaság, tavaly átlagosan 120 euróba került egy jegy. Az egész piacra jellemző, hogy csökkentik az árakat – az utóbbi időben 20 százalékkal mérséklődtek. A vezérigazgató-helyettes szerint a növekvő utasszám kompenzálja majd az így kieső bevételt. Az idén egyébként – hasonlóan a múlt évhez – 3,1 millió utasra számít a Malév. A szolid várakozást főként az magyarázza, hogy az első negyedévben egytizedével visszaesett a társasággal utazók száma, ebben szerepet játszott a ferihegyi sztrájkok miatti bizonytalanság.

Mindeközben zajlik a Malév költségcsökkentési programja, amelynek keretében folytatják a csoportos létszámleépítést, a szervezet átalakítását. Hároméves távlatban körülbelül ezerre mérséklik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak számát. Makhlouf szerint minden olyan szintet megszüntetnek a túlságosan bürokratikus hierarchiában, amely gátolja a hatékonyság fokozását. Kérdésünkre a vezérigazgató-helyettes úgy vélte, a nagyszabású tervek és a jelentős karcsúsítás nincs ellentmondásban, a humánerőforrás racionalizálásával megoldható a kitűzött célok elérése, a bevételek növekedése.

A téli menetrend bevezetésekor a géppark is változik, öt Fokkert teljesen leállítanak, három Boeing–737-es és két kisebb, bérelt gép is a földön marad. Megszűnik télen a ljubljanai, a genfi és a velencei járat. BJA


Új célcsoportokat keresnek

Az üzleti ügyfelek számára márciusban vezette be a Malév az úgynevezett Corporate Saver programot, amely valamennyi vállalati szegmensre sajátos kedvezményeket tartalmaz. Már a következő hónapban megduplázódott itthon ez az utazói kör, külföldön 34 százalékos a növekedés.

Mindemellett új célcsoportokat is keres a Malév, így például a diákoknak, családoknak, egyedülállóknak, egyesületeknek dolgoznak ki testreszabott csomagokat.


Mindemellett új célcsoportokat is keres a Malév, így például a diákoknak, családoknak, egyedülállóknak, egyesületeknek dolgoznak ki testreszabott csomagokat.

-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.