Az új metróvonal járműtelepének megépítésére tavaly nyáron kiírt tendert nyílt közbeszerzési eljárás keretében a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte meg öt cég közül. A 11,5 milliárdos szerződés megkötésére ez év áprilisában került sor.
Az előkészítő munkálatokat követően, a jogerős építési engedély birtokában most a tényleges kivitelezés is megkezdődhet az Andor utca - Etele tér - Borszéki utca által határolt több mint 6 hektáros terülten. A járműtelep építményeinek összterülete megközelíti majd a 20.000 m2-t.
A szerződés szerinti kivitelezési idő 107 hét, azaz a tervek szerint 2011. júniusára készül el a teljes járműtelep, melynek járműtároló csarnoka várhatóan már 2010. végén helyet adhat a 4-es vonalra kerülő új Alstom szerelvényeknek.
Az 1.500 m2-es pályafenntartási épület mellett az 5.000 m2-en elterülő központi épület földszintjén kapnak majd helyet a javító műhelyek, a 8 emeletes toronyház 900 m2-es szintjein pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes 4-es metróvonal forgalmát. A járműtároló épület a legnagyobb a maga 11.000 m2-es alapterületével.
Ez összesen 100 metrókocsi befogadására lesz alkalmas, amely kapacitás később lehetővé teszi majd a Bosnyák térig tervezett második, illetve a budaörsi virágpiacig tervezett harmadik szakasz szerelvényeinek kiszolgálását is. A járműtelep felszereltsége a teljesen automatikus - vezető nélküli - metróhoz illeszkedik, azaz a járművek telepen belüli mozgatását is a számítógépes vonatbefolyásolási rendszer fogja végezni.