BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magas színvonalú a hazai reklámipar

Kifinomult, szofisztikált, szakmailag magas színvonalú a magyar reklám- és médiaipar, emiatt gyorsan, talán már jövőre, de legkésőbb 2011-ben kilábal a válságból – állítja Cameron Plant, az ausztráliai székhelyű RGS International globális média- és marketing-tanácsadó igazgatója. Az év második felében rend-szeresen Budapesten tartózkodó, a Sláger Rádió és tulajdonosa, az amerikai Emmis számára stratégiai tanácsokat nyújtó szakember úgy látja: a médiacégeknél, az ügynökségeknél és a hirdetőknél is átfogó, egyben mély marketingismeretekkel rendelkező, jól képzett munkatársak dolgoznak, akik tudják, mi a teendő „normál” időszakban, illetve krízis idején.

Cameron Plant szerint válság idején is az a legfontosabb, hogy a vállalatok ne mérsékeljék a hirdetési költéseiket. A kiadások viszszafogása rövid távon hozhat ugyan némi költségelőnyt, ám hosszabb távon végzetes lehet. „Cégek dollármilliókat költenek az imázsuk felépítésére, a folyamat éveket vehet igénybe, ám elég néhány rossz döntés, és az egész romokban hever” – mondja a szakember. „A jelenlegi helyzet persze nagy kihívás a vállalatok számára” – teszi ugyanakkor hozzá, hangsúlyozva azonban, hogy ez a válság sem tart örökké. „A legjobbak tudják ezt, miként azt is, hogy amit most lerombolnának, azt később csak óriási anyagi áldozat árán tudnák újra felépíteni” – hangsúlyozza. A megváltozott helyzet új stratégiát követel a médiacégektől és az ügynökségektől is – mondja a szakértő. „Az értékesítés ma már több mint egyszerű értékesítés, az ügyfeleknek, vagyis a hirdetőknek komplett megoldásokat: terméket, szolgáltatást és tanácsadást együtt kell nyújtani. Olyan megoldásokat, amelyek illeszkednek a hirdető piaci stratégiájába” – vélekedik Cameron Plant, aki szerint ez az alapszabály a válság miatt még fontosabbá vált. Az RGS International igazgatójának a tapasztalatai szerint a magyar szakemberek képesek ezeknek az elvárásoknak megfelelni, akár olyan szinten, mint nyugat-európai kollégáik. MS

Műsor-szolgáltatási koncessziók: döntsön a piac!

Állam vagy piac: a világon mindenütt dilemma, ki döntse el, mennyi legyen a műsor-szolgáltatási koncessziókért fizetendő díj – állítja Cameron Plant.

A szakember szerint a nyugati országokban a jogosultságok általában piaci aukció révén kerülnek a tulajdonosokhoz, akik eszközként, vagyontárgyként kezelik azokat.

Adják-veszik a konceszsziókat, amelyek jellemzően visszavonhatatlanok, vagyis véglegesen adta el őket az állam.

Magyarországon vegyes rendszer létezik, ahol a véges jogosultságok árképzésébe a szabályozó hatóság is beleszól, ám amelyből a piaci mechanizmus sem hiányzik – vélekedik a szakértő, aki szerint egyedül üdvözítő megoldás nincsen.

A szakember szerint a nyugati országokban a jogosultságok általában piaci aukció révén kerülnek a tulajdonosokhoz, akik eszközként, vagyontárgyként kezelik azokat.

Adják-veszik a konceszsziókat, amelyek jellemzően visszavonhatatlanok, vagyis véglegesen adta el őket az állam.

Magyarországon vegyes rendszer létezik, ahol a véges jogosultságok árképzésébe a szabályozó hatóság is beleszól, ám amelyből a piaci mechanizmus sem hiányzik – vélekedik a szakértő, aki szerint egyedül üdvözítő megoldás nincsen.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.